"Nödmat"
Har ni sådan där superenkel mat ni tar till när fantastisk tryter?
/Maria
Idag ska vi äta en sådan favorit.
Tre ingredienser 🙂
Kokt broccoli som mixas med en trekant mögelost och grädde till den konsistens man vill
Pasta till. Jättegott😀
/Maria
- Redigerat 2026-08-28 16:55 av Maria
Nudlar i äggröra!
Kryddat efter egen smak!
- Redigerat 2026-08-28 17:29 av Vixxen
Jag har några olika sådana rätter 😊
Äggröra med bacon, färsbiff med sallad, pommes eller potatis, gravad lax med potatis och sallad bl a.
/Désirée
Kikärter med eco krossade tomater. 🍅
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#4 Kikärter är barnsligt gott 😋 Det går att ersätta dom med gula ärter eller gråärter.
/Désirée
Ångkokta grönsaker och potatis. Sköter sig själv i ångkastrullen.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Stuvade makaroner och stekt falukorv.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Nudlar med makrill i tomatsås.
Mvh
Mig
Omelett med innehåll av vad som finns hemma. Det är nödmat när kylskåpet är nästan tomt. Annars så har jag alltid färdiglagad mat i frysen. Jag lagar all mat från grunden och då oftast 4 portioner, fryser sen in 2-3 portioner. Det är praktiskt.
Oftast ägg i någon form. Omelett, ägg och bacon eller ägg och rökt lax. Samt de grönsaker som just då finns i kylen och bara behöver skäras upp. Ibland broccolisoppa (med ägg eller chark på sidan av om jag vill ha det matigare).
Annars har jag alltid köttfärs i frysen, portionsfryst i tunna paket som går att slänga direkt i stekpannan. Jag tycker det är smidigt när jag glömt ta fram något annat som behöver tinas.
//Jessie
Omelett är bra nödmat/snabbmat. Det brukar jag också ta till. Man kan fylla den med vad som finns hemma.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen