Bra tips på rester av kyckling
Hej!
Har en massa bitar av ICA:s Tex Mex kyckling kvar. Är det någon som har tips på en billig "resträtt"?
Fantasin tryter ju också.
Tackar på förhand!

Kycklingpaj: kyckling, röd paprika, purjolök och äggstanning.
Wraps med kyckling, sallad, paprika, lök och nån god dressing.
Kycklingdelarna som de är med salsa och ris.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Tack Loucar! Du är lite som "gumman i lådan" och poppar upp här och där!
Hade tryckt på "gilla" knappen om det fanns någon här.

Du hade lite tur där jag kikade in precis innan jag gick och la mig.
Hälsningar
Louise
Nasi goreng är gott! Det brukar jag göra på överbliven grillad eller stekt kyckling.
Kycklingstuvning att ha i omelett, kycklingsallad eller kanske någon god kycklingröra att fylla baguette eller annat bröd med 
/Désirée

Om just tex-mex varianten skulle funka vet jag inte men en röra till bakad potatis med kyckling är ju inte heller helt fel. Kyckling kan man använda i det mesta.
Hälsningar
Louise
Tack för alla tips! Men då kontot var tomt så kunde jag inte handla. Blev en "tager vad man haver" variant.
Delade kycklingen i mindre bitar och fräste tillsammans med hackad vitlök, på med en liten skvätt rödvin, därefter en skvätt grädde och sista slatten creme fraiche. Salt, peppar, lite grönsaksbuljong. Lät puttra ihop lite, sen i med lite soltorkade tomater. Serverades med pasta. Blev mycket gott, dock ingen rätt gjord för "uppvärmning" då den blev lite flottig. Ska alltså ätas à la minute.

Det lät ju inte helt fel det du fick ihop sisal, ibland kan det vara när plånboken är tom man kommer på de bästa kreationerna just för att man tvingas anstränga sig.
Hälsningar
Louise
Nasi goreng gör man på rester. Där kan man också ta vad man har. Vet man att man får kött över kan man koka lite extra ris att steka nästa dag. Man behöver ju inte ha kött heller, man kan ta bara ris och grönsaker. Förr tog jag även en burk makrill i tomatsås och stekte med riset.

Rotfruktspytt med kycklingbitar i är väldigt gott.
Hälsningar
Louise