Vilken är din favoritefterätt?
Vad är din favoritefterrätt?
Jag har fastnat helt för grekisk eller turkisk yoghurt med honung på
Kan äta det två gånger om dagen 

Pannacotta har varit favorit här länge… en efterrätt som tillagas på ca fem minuter och smakar helt ljuvligt måste man ju bara gilla :)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Chokladpudding med vaniljsås.
Vissa delar av Sverige vill ha vispgrädde istället men dom har FEL 
Nej till chokladpudding ska de vara vispad grädde ju :P
jag tror jag ska görea chokladpudding, det är ju så gott!
men med vaniljsås har jag aldrig ätit det, men vispad grädde däremot…mm…
..men jag har ingen grädde hemma, däremot vaniljsås ! :D
kanske skulle ta tillfället i akt och prova :)
#4 Berätta sen hur det smakade :)
bubbelkarro kommer bli frälst 
Chokladpudding är en klassiker, är gott att äta tillsammans med citronfromage men vanligtvis kör vi på vispad grädde.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Jag vet inte vad jag ska skriva:( Tycker ju om ALLT! Pannacotta var underbart gott på en resturang och fromage är med gott. Sen är de något mer som är liknande som med är jätte gott:P
Chokladpudding är mums med grädde i .. och chesscake är en absolut favorit och med de alla möjliga tårtor haha! Och Gino är mums och enkelt. Ja herre min je, jag kan fortsätta hela kvällen. men jag låter bli:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Chokladpudding ska enbart ätas tillsammans med färska jordgubbar, ingen grädde eller någonitng sånt där konstigt ;)
LisetteS du låter precis som oss på Hotell- och Restaurangprogrammet, vi har en egen restaurang där, och varje gång kommer det ut sjuuuuukt mkt desserter, allt ifrån hallontårtor, prinsesstårtor, egengjort glass, sorbéer, cheesecake, panacotta, muffins, morotskaka.. ptja allt möjligt..
Fast det har sin baksida, vi i serveringen får ju stå ut med att kolla på alla desserter, mkt svårt att hålla oss ifrån dem, syns verkligen nu efter 3år att man gått HR.. Oops nu blev det jättemkt OT..
Men min favorit är iaf kladdig chokladtårta, fast jag gör dem i muffinsform :)
#9 Jag har också gått HR, så jag vet vad du pratar om ;)
#9 Haha! Jaa där hade jag velat vara^^ eller de kanske är bäst att jag håller mig därifrån:P haha! ÄÄÄÄLSKAR morotskaka! var du tvungen;P Med den vita "frostingen" åhh mums!
#5&6, bubbelkarro blev inte frälst!
vad är det för vaniljsås man ska ha egentligen ? för den jag hade var helt fel :P
Ekstöms Marsan
Gul, tjock & kall 
men detta var ekströms vaniljsås :)
men njaa, kanske blir bättre med marsan..
jag kan gå med på ett försök till ! :D

Egentligen är jag mer en förätts- än en efterrättsmänniska. Men jag har tre favvisar bland efterätter: tiramisu, en jättegod liten krämig chokladform med rostade pumpakärnor (recept från förra buffé) och en mallorqinsk créme brulée (som jag fått recept på på Verner&Verner en gång för länge sedan). Herregud nu blev jag jättesugen på något sött!!!

Jag gillar många efterrätter, men ananaspaj med vispad grädde tar nog priset ;)
Det finns många goda desserter… Brownie med en klick vaniljglass t ex. Eller pannacotta med hallon… Eller paj med blåbär och rabarber… Kladdkaka… Eller bara en bit mörk choklad kan vara gott till kaffet.
Mascarponekräm; antingen m endast lite vaniljpulver i, lite festligare o till tårta od m vit choklad. Alt smält mörk choklad. Ev sötad m lite honung.

Frusen citrontårta är en favorit
Gino med gräddvaniljglass! Mums!
Crème caramele - eller brylépudding som det heter i vanlig folkmun. Pannacotta fungerra också - men är ibland lite smaklöst tycker jag.
När det gäller chokladpudding och vanilj som jag ser att ni skriver om gillar jag chokladpudding och vaniljpudding ihop. Även om det inte är favoriten.

Hallon och björnbär med riven vit choklad över och in i ugnen, med glass till :-)
*** Kärleken övervinner allt ***

#23 Det ser gott ut. Har du ett recept?

Chokladpudding med hallon och dajmgrädde :-)
*** Kärleken övervinner allt ***
Gino, helt klart (gratinerad fruktsallad med vit choklad) med god vaniljglass till.
/Maria
#26 SÅ GOTT!
mvh Martin
#28 Vad fina dom blev :)
jag har helt tappat allt sug för efterrätt eftersom jag ätit allt för många. tycker inte om när det blir för sött så jag vill helst ha en mumsig förrätt och en ännu godare huvudrätt och ja efterrätten då.. den ska bestå av god ost eller en god drink av nåt slag..
och sen ska ju chokladpudding helt klart ätas med maränger!
nu på sommaren finns det inget som slår en god rabarberpaj med vaniljvisp! Ringla sirap över smulpajen så blir det härligt knäckigt.
Pepparkakstrifle med smulade pepparkakor varvat med mörk/vit chokladmousse och lingon <3
Cheesecake! <3
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
äppelpaj med choklad och hasselnötter, eller rabarberpaj.
Den godaste efterrättstårtan jag ätit var en mycket mäktig vit chokladtårta som gjordes i flera lager av vit chokladiga fyllingar och glasyrer. Man äter bara en liiiten bit, men oj så gott!
Annars till vardags sådär chokladpudding med ovispad grädde eller ev lite vispad till resten.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Kladdkaka med vispgrädde!
åh dolfen, det är gott det med! 
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Crème brulée
nomnomnom
Om man bara får välja en favoritefterrätt, så mörk chokladstark chokladkaka med mörk chokladtryffelfyll. En sån som smakar så mycket choklad att man bara orkar en liten bit.
Jordgubbar i champagnegelé var löjligt gott, annars så är jag ett stor fan av tårtor i alla dess former…
Med vänliga hälsningar
Chess
Sticky Rice eller Pannacotta.
Morotskaka!

Då får jag vara först med min favorit, fruktsallad. Ingen grädde, ingen glass eller sådant tjaffs. Bara massor med frukt och möjligen lite nötter.
Paj! Tycker om alla sorters
Helst ska det vara äkta vaniljsås till, men duger med glass, vaniljvisp eller grädde också. Kan äta bara paj med för den delen!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Ett väldigt viktigt tillägg -
Ben & Jerrys.