Matlust iFokus

Matlust

Etiketternötviltgris
Läst 4300 ggr
starhawk
0

Var får man tag på vildsvin?

Nån som vet var man får tag på Vildsvinskött i Stockholmstrakten? Vildsvinsskav finns i en del butiker men annat Vildsvinskött då?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Lorita
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Du ber din handlare ta hem.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

DesK
0

I både Hötorgshallen och Östermalmshallen brukar det finnas vildsvinskött Glad

/Désirée

Karmatarerskanise
0

Maxi brukar ha fryst vildsvin bland aligator och zebraköttet.

Mitralis
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har du fått tag i Vildsvin nu? CityGross brukar ha många olika viltprodukter i frysdiskarna.

starhawk
0

#4: Nix men det beror på att jag inte normalt frekventerar Hötorgshallen och Östermalmshallen, det kanske finns i Söderhallarna ocksåObestämd jag vet i alla fall var det finns, det har bara inte blivit av att kolla av sortimentet än, men det kommer. Några CityGross finns inte i grannskapet men BEA är visst ett ICA Maxi får kolla där också

DesK
0

Söderhallen kan mycket väl ha nån butik som har vildsvin, men kolla också i de större butikernas frysdiskar, som Hera förslår Glad

Jag fick ett trevligt mail där jag vick veta att det är jättegott att röka vildsvin i klotgrill (eller annan rök) Glad

/Désirée

Elshira
0

Själv har man en farfar som "odlar" vildsvin (matar dem hehe) och sedan betar av dem allt efter som, så vi har alltid kött så det rinner ut genom öronen Oskyldig

Men om din handlare inte kan ta hem så skulle jag försöka höra med något jaktlag lite utanför Stockholm, se om det är någon som skjuter gris och be att få köpa. De som håller på brukar ha kött i överflöd då de som skjuter för nöjes skull sällan säljer till butik.

Ett + är väll i så fall om du har en lite större frys så du kan ta med dig flera kilo på samma gång Glad

Och du - google is your friend! Leta efter jaktsidor och leta dig vidare Glad

Hakuna matata!

[Aquelegia]
0

Nästan alla Ica-butiker i Skövde i alla fall har en speciell viltfrys i köttavdelningen alla årstider känns som att det är en "Icagrej" så kanske finns så i Stockholm med?

[Tassy]
0

åhå, en till skövdebo! Tungan ute

[Aquelegia]
0

#9  *höjer mina händer ovanför huvudet* Japp dock inte varit alltför länge Tungan ute bara för att inte bli OT ska jag tillägga att jag inte har smakat något vildsvinskött från frysen förutom vildsvinsfärsen.

starhawk
0

#8: Nä nån ICA-grej är det knappast har inte hittat det i dom ICA-butiker jag frekventerar, det enda som eventuellt finns är Vildsvinsskav och det är ju bara slamsor

[Aquelegia]
0

#11 då är vi visst bara bortskämda med viltkött :P

SaraC
0

Häruppe finns det också på City Gross och ibland ICA (fast vi nyligen fått vildsvin hit och det inte finns alls så många som söderöver), annars gårdsbutiker eller jägare i närheten. Så det borde ju gå att hitta i Stockholmstrakten.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar