Nattstök i köket
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har haft några tuffa timmar främst psykiskt men även fysiskt så sömn känns långt borta. Så hur fördriver man tiden mitt i natten när inget vettigt går på TV?
Jo man placerar sig i rullstolen (eller använder sina egna ben om de funkar) och sen lagar mat mitt i natten 
Just nu är en köttfärspaj inne i ugnen, en mördegsbotten i frysen och på tur att få komma in i "värmen" är en laddning köttfärslimpa. Funderar på att ge mig in på egengjorda fiskburgare men har redan skrapat ihop ett rejält diskberg. 
Det mesta åker direkt in i frysen sen i lagom matlådeförpackningar.
Någon mer som ibland ägnar nattens långa, tråkiga timmar i köket?
Med vänliga hälsningar
Chess
Nä det gör jag inte. 
Kan tänka mig att det blir en massa god mat hemma hos dig.
Chestnut vad duktig du är!
När jag inte kan sova läser jag och det blir då och då en kokbok också, men jag har aldrig lagat mat på natten.
/Désirée

Själv brukar jag titta på TV eller spela spel tills jag somnar eller gå ut på promenad - finns inget skönare än att gå ut och gå mitt i natten.
Ibland har det hänt att jag börjat laga mat hihi.
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
#2 Duktig vet jag inte men laga mat är ren terapi för mig. Kan sitta och hacka grönsaker tyst för mig själv tills handlederna säger upp sig utan problem, det är liksom rofylld sysselsättning som leder bort tankarna. 
#3 Ut och gå brukar jag göra när kroppen mår bättre, ställer väckarklockan extra tidigt och går en sväng vid 4-5 tiden på morgonen. Men då har jag förvisso fått sömn innan 
Inatt har det blivit fisksoppa och glassmaskinen som jag rotade fram ur ett skåp gör nu sin premiärtur (trots att den är införskaffad för 14-15 år sedan!). Vill inget hellre än att gå och lägga mig, all sömnbrist börjar slita rejält på mig. Men vill inte kroppen slappna av är det bara att hänga i… 
Med vänliga hälsningar
Chess

Jättejobbigt när kroppen vägrar sova!
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Jodå, här har det blivit en och annan anrättning när sömnen uteblivit. Perfekt sysslsättning, driver bort tankar och det blir något bra utav det.
Tyvärr har jag svårt att fixa till mat utan att leva om lite, väcker familjen om jag sätter igång med det mitt i natten. Men visst är det ett bra sätt att leda bort tankarna. Eller så attackerar man tvätthögen, det gör jag jämt när jag blir stressad av någon anledning.