Matlust iFokus

Matlust

Etikettfågel
Läst 1329 ggr
Sehvrin
0

Recept med kycklinglever?

Jag köpte (fryst) kycklinglever för ett tag sen, men vet inte riktigt vad jag ska göra med den.

Därför efterlyser jag recept med kycklinglever.

Tack på förhand Glad

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Loucar
0

Hittade en tråd om kycklinglever som jag länkar till nedan:

Stekt kycklinglever

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

aggeelin
0

Hacka cirka två - tre morötter i bitar, hacka cirka ett äpple i bitar, hacka cirka en lök. Dela levern i bitar, stek den fort i stekpanna, salta och peppra. Ta den ur pannan. Stek "grönsakshacket" blanda ner levern, rör om. Blanda ner cremé fraiche, soya, salta och peppra. Ät med potatis och lingon eller ris till. Jättegott!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Karmatarerskanise
0

Jag bryner kycklinglevern som jag skurit i mindre bitar, sedan fräser jag lök och champinjoner. Sedan lägger jag det tillsammans i en gryta, i grytan gör jag en sås på kalvfond, matlagningsgrädde, kryddpeppar och lagerblad. Det får koka i cirka 15 minuter tillsammans.

Serveras till potatis eller potatismos.

Maria
0

Jag gör ungefär som Hera fast jag har även i krossad grönpeppar. Jättegott.

/Maria

DesK
0

Jag tar cirka en tredjedel finskuren kycklinglever och blandar med 2 tredjedelar köttfärs till köttfärssåsen. Det tipset fick jag av en Italienare när jag var liten  Tungan ute

/Désirée

eventkock
0

#5 Ja kycklinglever är det i ett klassiskt Bolognese-recept

Testa Di Fegatini (med risk för felstavning) Finhackad lever, finhackad scharlottenlök, finhackad morot, sherry, lite hönsbuljong, salt och svartpeppar - fräs och slå på vätskan, koka in snabbt till en kanske inte så "tjusig" grå röra - men oj va gott på Crostini!