Matlust iFokus

Matlust

Etiketterdryckerövrigt
Läst 3619 ggr
Bregotta
0

Tips på god midsommar-välkomstdrink?

Vi skall ha 12 pers på midsommarfirande hemma hos oss. Knytis så alla tar med något som vi sen sätter på ett buffébord. Jag vill bjuda på en välkomstdrink med tilltugg när de kommer.

Jag är lite trött på och gillar inte de ofta sötsliskiga båler man bjuds på som välkomstdrink. Skulle vilja ha tips på något annorlunda inte så sött men gott såklart och gärna tilltugg till det? Finns det någon som har bra tips tar jag tacksamt emot?

Loucar
0

Varför inte en snaps med en sillbit på en liten gaffel som ligger ovanpå snapsen.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

Anne
0

Bellini kanske? Persikopuré och champagne.

[Asta]
0

Dry Martine med lite oliver, fetaost mm vid sidan av. Det går bra att göra i en tillbringare och ha i kylskåpet.

grinar
1

Prova med juice och lite sockerdricka med en skvätt vodka eller rom. Tilltugg torkad skinka med lite ost av något slag tex brie. rulla ihop till små paket. Lycka till.Skrattande

Bregotta
0

Tacksar så mycket  - nu har jag fått bra tips och skall se vad jag bestämmer mig för. Hittade denna i nya numret av Buffé. Vad tror ni om den??? Men vad skulle man kunna bjuda till isf?

Bregotta
0

Nu har vi firat midsommar och drinken blev den jag tipsade om ovan. Men tack alla för jättebra förslag, de kommer väl till pass vid sommarens alla fester och tillställningar. Det är alltid kul att variera sig och förslagen ovan verkar väl värda att pröva allihop.

Till drinken jag gjorde fixade jag till en Vitlökscake som jag skar i små kuber. Den blev jättegod och passade jättebra till drinken + att var det bra att man kunde göra den så långt i förväg.

Sommarhälsningar! / Anna