Matlust iFokus

Matlust

Etikett: köksutrustning
Läst 1906 ggr
Karmatarerskanise
0

Vad klarar du dig inte utan i köket?

Vad i ditt kök är något som du inte klarar dig utan? Du får bara välja en sak, så välj den viktigaste :P

tezzie
0

gud vilken svår fråga…. återkommer med svar efter idol ;)

*** Kärleken övervinner allt ***

Mandysan
0

Spisen ;P

chinerunner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Wokhörnan? Cool

AnneN
0

Tja inredningen kan man ju överleva utan så jag måste nog säga att jag inte klarar mig utan maten

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Asta]
0

#3 - är det råvarorna till Woken som står till höger om bordet?Glad

Den här frågan är lite svår. Vad är du ute efter? Bästa redskapet eller? För annars får jag nog säga som #4 - kan klara mig utan allting utom mat.

Vad skulle du skriva själv Hera?

Karmatarerskanise
0

Kylen skulle jag inte klara mig utan.

Syftade egentligen mer på redskap :P

dolfen
0

En bra kniv!

En kran som ger rent vatten, är ju heller inte så dumt att ha. Flört

AndreasS
0

Jag skulle inte klara mig utan min nya kniv som jag fått av min snälla kusin. En EKA Cuisine.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

isla
0

Min älskade som i "alla år" sett till att maten står på bordet när jag kommer hem sent från jobbet. Vad skulle man göra utan ett sådant "redskap"? Flört

Liss
0

Sällskap?:D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

rakuLotta
0

Håller med om att bra knivar är ett måste. Sen det där med rinnande vatten… det har vi givetvis men vi har salt i vattnet så vi användet det inte till dricksvatten eller att koka kaffe på. Så vi släpar en 25 liters dunk varje vecka från jobbet. Det börjar bli lite tradigt att hålla på efter 11 år , så vi längtar efter kommunalt VA.

Tänk vilken konstig känsla att bara få ta vatten ur kranen….Flört

(det finns filter men för just salt så är det ruskigt dyrt, 50 000kr bara för en kran, tex i köket. Sen så vet vi grannar som har det och det funkar inte helt bra)

Så kommunalt vatten står högt på önskelistan!

[Asta]
0

Min sambos mormor dog för ett par år sedan, då en bit över 90 år gammal. Hon var klar i huvudet hela tiden och vid något tillfälle diskuterade vi allt som hänt med utveckling under hennes livstid. På fråga vad som varit den viktigaste uppfinningen under livet så var svaret: varmvatten i kranen

Karmatarerskanise
0

#12 Vad är det som är så bra med varmvatten i kranen?

tezzie
0

#12 Jag uppskattar verkligen varmt vatten i kranen, speciellt vid dusch och tvätt. Men i köket har jag ingen användning av det!

*** Kärleken övervinner allt ***

Karmatarerskanise
0

#14 Ja i duschen, men trodde det gällde kranen i köket.

dolfen
0

Tvättmaskiner  värmer upp kallvatten och jag gissar att diskmaskiner funkar likadant. Så de som inte diskar för hand förstår nog inte vikten av att man nu kan få varmvatten ur kran i köket.

Tänk vad skönt att slippa gå ut till brunnen (i ur och skur) och vinscha upp och bära in vatten som sedan ska värmas för att därefter kunna diska i.

Flört