Vegetariskt i Stockholm
Jag ska till Stockholm nu helgen med min sambo och undrar om någon vet om det finns nån vegetarisk restaurang? Förut var han vegan och det var lite knepigare. Går ju oftast att få vegmat på de flesta, men det brukar oftast vara lite frysta grönsaker dom har fräst på och lite ris/potatis till. Inte så kul med andra ord. Ingen som vet? =)

Govindas på fridhemsgatan. Visserligen inte öppet längre än till sex eller sju men där serveras enbart vegetariskt. Starka drag åt indien. Prova att kolla pastan.se det är DNs u"uteistockholmsbilaga" där brukar dom tipsa om restauranger, vet dock inte om man kan söka specifikt efter vegetariskt där men prova.
Jo det gick bra att söka där, men jag fick bara upp mcdonalds när jag kollade efter veg =) men nu kom jag in i sökar andan och ska fortsätta kolla runt!
Indiskas restaurang Hurry Curry vid Hötorget brukar ha en bra dagens vegetariska och den brukar vara riktigt god. Jag åt en black beangryta med gult ris, raita, bröd och en morotsbiff + färska grönsaker idag där, det var dagens vegetariska.
Sedan finns ju även Hermans lilla gröna på söder som är helt vegetarisk.
Vill man ha något snabbt i centrala stockholm finns ju Hisar burgare i hötorgshallen de har en vegetarisk burgare (någon slags spenatburgare med fetaost, vinbladsdolme + en massa grönsaker) + det finns ju även falafel i hötorgshallen.
Govindas tar semesterstängt f.o.m lördag enligt hemsidan tyvärr.
Lao wai (asiatisk vegetarisk restaurang på luntmakargatan)verkar också ha semesterstängt
Södervegg har också semesterstängt
Glömde skriva att Hurry Curry inte är öppet på söndagar.
De allra flesta har ju bra vegetariska alternativ nuförtiden tycker jag. Caféer är ett säkert kort, där finns det ofta både sallader, mackor eller "hälsotallrikar" som är vegetariska. Och det finns mängder av t.ex. indiska restauranger, eller t.ex. libanesiska, som också har mycket veggo. Även italienska ställen har massor av alternativ.

Kolla eniro - gula sidorna - vegetarisk restaurang.
Jag söker alltid på nätet på eniros sidor och hittar massor :)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Tack för alla svar =) inte dåligt vad ni är pålästa!