Förvara kokad kondenserad mjölk?
Jag undrar om det går att förvara kokad kondenserad mjölk (kola) ett par dagar i kylskåpet? Och om det går bra, ska man ha kvar den oöppnad i konservburken eller öppna den?
Jag har haft sådan stående i kylskåpet utan några som helst problem. Men jag skulle nog inte lämna kvar den i konservburken. Jag har hällt över det i en annan burk och haft plastfolie över.

jag har förvarad den, öppnad, i en vecka utan problem. men gör bara 2 mindre hål i locket, ett där det sa rinna ut, och det andra för att ta bort vakumet. på detta sätt blir det inte förstört av luften

vad använder du den till? en nyfiken fråga..
den är god på pannkakor och mellan tårtbotten..
flera tips?
Banoffepaj! :) Eller Banoffie, kärt barn har många namn. :)
Så ett litet hål till luft och ett att hälla ur, men då måste man göra ett litet större hål?
Det går inte att ha kvar den oöppnad i burken tills man använder den då? Jag har för mig att jag har hört någon säga det tidigare….

javisst, en oöppnad burk är ju det bästa, men du kan spara det i burken även om du sen öppnar det. hällöppningen ska vara lite större, och lufthålet lite mindre.
vad är banoffepaj? recept, om du har , tack..?
den är även undebart på vaniljglass..
Jag använder till lite alltmöjligt jag. Till glass precis som miwi, men också till fruktsallad, på kladdkaka och överallt som jag kan komma på. Det är så himla gott.

You can save it in refrigerater unoppened for 3 months without problem. If it's oppened, put in a glass or plastic with cover not to dry until 1 month.
I always cook 5 cans each time cause it delays 1 hour boiling for saving eletricity and also for always having it ready when I need.
It's very taste to eat with bread or cheese and also to fill cakes and cookies.
I mix 1 cooked can with 400 ml of chantily to cover cakes, it's very taste.