Vad blir det för mat? 83
Vad äter vi idag?
Den förra tråden finns här
/Désirée

#2: Vad är det där t.v.? Det ser ut som en badsvamp, men det utgår jag från att det inte är. 😄
#6 Det är samma som i #0 Injera ett bröd som används som ätverktyg i östra Afrika gjort på syrat teffmjöl. Jag är ganska säker på att just denna injera är bakat på en blandning av teff- och vetemjöl.
/Désirée
Vad häftigt. Fattar att det funkar för att skopa upp grejer med. Hur får det den där håliga ytan? Bara på ena sidan, ser jag.

#8 Det blir så, när man gräddar det i stekpanna, man häller smeten i en medelvarm stekpanna, gräddar det en liten stund, lägger på lock och gräddar lite till. Sedan tar man upp det och låter det svalna, varje bröd för sig.
/Désirée

Så roligt med surströmmingsskiva 😊
/Désirée
#13: Ja, det var jättetrevligt! 🐟🎣🐡
#14 Får se om jag får till en surströmmingsskiva framöver.
Idag blev det helgens rester 😊
/Désirée

Idag kokade jag fullkornsspaghetti och blandade några olika restskvättar, burktomat, soltorkade tomater, svamp, lök och parmesan - blev riktigt gott 😋
/Désirée
Idag blev det lunch i Saluhallen, en fantastiskt god sej med goda tillbehör 😋 tyvärr blev det inget foto.
/Désirée
Rester av fiskpuddingen.
/Maria

Idag ska det bli pasta med broccoli och grönmögelost bl.a.
/Maria
Ceasarsallad med bacon och kyckling.
Mums
Jag blev bjuden på panerad fick med ärter, Potatis och remouladsås och till efterrätt jordgubbscheesecake och kaffe 😋 På Ikea 😊
/Désirée
#26: De har bra mat på IKEA!
#27 Det håller jag med om 😊
/Désirée

Här blev det biff med pommes, bea och kimchi
/Désirée