Jag har aldrig-tråden 😃
Beem sa i Nutellatråden att hon aldrig smakat Nutella. Tänkte det kunde vara en kul grej att lista vanliga saker vi aldrig provat eller provat och sen avstått från. Mat eller dryck då allstå. Antingen för att vi vet att det inte nånting för oss eller av princip.
Jag har smakat Nutella en gång, men aldrig köpt eller ätit det efter det.
Jag har aldrig ätit en McDonaldsburgare. 😎
Jag har fikat ett par gånger på Donken vid korsningen Sveavägen-Odengatan i Stockholm. Hade en kompis som bodde vid Odenplan och väntade på att hon skulle komma från jobbet där. Men förutom det har jag aldrig ens besökt andra Donken-hak.
Jag har aldrig ätit fiskbullar och tänker inte börja heller.
En enda gång har jag ätit en liten bit ål. Tyckte det var äckligt och har inte ätit det sedan dess.
Några år senare fick jag reda på att jag har en överkänslighet mot feta fiskar (ål, sill, lax och makrill), som gör att jag mår dåligt av att äta dem. Så det kan ju vara därför jag reagerade som jag gjorde.
Försökte även äta en bit sill en midsommarafton på 70-talet (innan jag fick reda på överkänsligheten), där det inte serverades något annat än sill och potatis. Jag tuggade och tuggade, men lyckades inte svälja. Fick till slut diskret spotta ut den, för jag kände mig som om jag tuggade tuggummi. 😊
I ett infall i min gröna ungdom testade jag även en tugga Mjau kattmat. Det var inte särskilt gott, men inte så äckligt som jag trodde det skulle vara. Behöver väl knappast nämna att jag aldrig har ätit det sedan dess. 😁
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Kul idé 👍😊
Vanlig svensk blodpudding är ingenting för mig, förutom under 2 perioder om ca 9 månader, då åt jag blodpudding. Varken förr eller senare. Strömming och färsk sill går inte heller ned. Däremot går inlagd sill och saltsill ned utan problem. Svagdricka är en dryck som jag inte alls förstår mig på.
/Désirée
Mitt eviga tjat om stuvade makaroner som jag enbart har testat i skolan och aldrig mer.
/Maria
#4: Klistret man fick i skolan kan inte jämföras med hemmagjorda stuvade makaroner. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#4 Det är ju inte någon höjdare…
#5 Fast det hjälper inte, förstår mig inte på det där med stuvade makaroner.
/Désirée
Jag gillar allt det där ni inte gillar. OK, fiskbullar på burk är inte jättekul, men jag kan äta det, tycker inte det är äckligt. Gäddfärsbullar med gräddsås med vitt vin i och lite löjrom på toppen däremot…
Vanligt billig blodpudding tycker jag är gott, t.o.m. rå. Smakar som pepparkaksdeg ju! Men äter det nästan aldrig för att det är en så dålig produkt. Mjöl och socker, typ.
#7 Just det där med att det smakar sötsliskig pepparkaka gör att jag inte kan se det som riktigt mat.
/Désirée
Det är inte riktig mat. Vore kul att smaka riktig blodpudding utan en massa socker och med mindre möl. Kommer ihåg när man kollade den där serien med den engelska killen vad han nu heter som flyttade in i en liten stuga och skulle bli självförsörjande. Han var kock, Hugh nåt jättekångligt efternamn. River Cottage hette serien! Han gjode ivf black pudding. En jäkla massa blod och bara några skedar havregryn.
I Tyskland finns det diverse olika blodkorvar, de är goda och bra mat. Den brittiska varianten kan nog också vara god och bra😊
/Désirée
Får ta en koll på Lidl då!
Hittade Hugh's recept!
2 liter blod, en halvliter vispgrädde, ett halvkilo späck, inget socker - och 2 msk havregryn. Now we're talking! 😂
- Redigerat 2026-02-06 22:56 av hemul
Jag har aldrig testat ostron. Tveksam till det men skulle nog testa om jag erbjuds det.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2026-02-06 23:39 av beem
Skulle nog låta bli att äta sniglar tror jag…
Det är så mycket som jag aldrig smakat och heller aldrig kommer att göra!
Skaldjur är bara en sak…
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#14: Ja sniglar och andra konstiga skalbaggar där blir det nog stopp
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Jag har heller aldrig ätit (råa) ostron, men skulle vilja prova (konstigt jag trodde jag skrev det här där uppe nånstans, men tydligen inte).
Sniglar är gott. Inte alls mjukt och slajmigt.
Insekter håller jag med om. Skulle jag nog äta bara om jag svalt.
- Redigerat 2026-02-07 01:11 av hemul
Jag har bland annat aldrig ätit
- hamburgare (kött)
- vilt (hare, rådjur etc)
- surströmming
#17: Du skrev det i Nutella-tråden. 😉
Har aldrig ätit ostron och vill inte äta det heller.
#19: Tack! Trodde jag blivit knäpp. 😄