Fullkornets dag 14 januari 2026
Idag är det premiär för fullkornets dag. Denna dag har instiftats för att visa på fullkornens goda egenskaper, för såväl folkhälsan som för miljön. Äter du mycket fullkorn?
/Désirée
Försöker åtminstone välja fullkorn när jag köper bröd. Är sämre på det när det gäller pasta. Fast jag fick ett paket av min svägerska, så jag ska testa om jag tycker det är gott.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Nej äter extremt sällan, magen fungerar inte bra på det och det mesta smakar blaha
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2: Det var därför jag fick paketet av min svägerska. Hennes mage klarar inte heller av fullkorn.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#3 Nej det är inte helt ovanligt. Vissa är såna "ät mycket fullkorn - bara bra. Och bra med mycket fiber", inte för alla :P
Hoppas att det fungerar för dig :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4: Brukar inte ha problem med det när jag äter bröd. Vet däremot inte om jag tycker fullkornsspagetti är så gott. Är ju så van vid smaken av den vanliga spagettin. 😊
Jag gillar både bön- och linspasta, utöver fiberpasta
/Désirée