Halloween tjejmiddag
Jag ska bjuda mina tjej kompisar på middag på lördag, och undrar om någon har nått bra tips på bjudmat? Gärna inte allt för dyr. Hade tänkt göra pumpapaj till efterrätt, så behöver tips på huvudrätt och kanske förrätt. Behöver inte vara någon speciell "Halloween mat" 

tacos?
MVH Isnornin

Åh, kanske sent nu men jag ska bjuda på den årliga pumpasoppan.
Oerhört enkelt recept för 4-6 personer.
Stek upp en hackad lök, en hackad morot och en hackad potatis med 900 gram pumpakött i smör. Lätt så det inte ger färg cirka 5 minuter. Efter det häll på 9 deciliter grönsaksbuljongspad plus en tärning till och salta och peppra. När det blivit nätt och jämt mjukt efter cirka 20 minuter så puréa allt. Tillsätt 1 och en halv deciliter mjölk. Värm på igen och servera. Garnera med gräslök.
Till detta kan du breda bagels med cream cheese och värma i ett våffellagg eller liknande eller göra vitlöksbröd exempelvis.
Efterrätt gör jag en cholkadmousse med Japp/mars smak som serveras med en apelsinsorbet som jag garnerat med chokladsås likt ett spindelnät.
Orange tema helt enkelt.
Sedan kan man lägga till småplock man gillar men oftast så är det jobbigt att känna sig proppad med mat. Vill du ha lite starkt till så är likör eller konjak ok efter maten.
Ja inget proffs i köket men detta är en måltid vi gör av tradition som uppskattas av mina vänner.
Inte så kostsamt heller.