Matlust iFokus

Matlust

Etiketter: desserterfruktgodis
Läst 923 ggr
Sugar Mist
1

Mango&Passionfruktssorbet

Hej!

Vettesjutton vilket forum jag skulle skriva detta på, så tog detta..

Idag köpte jag 2-pack mango & passionsfruktssorbet från Triumf då de inte sålde "min" mangosorbet, och som till min stora förvånad smakade LAKRITS! av alla smaker så smakade den lakrits? Varför?

-

Evelina!
0

Har också köpt Triumfs någon gång och blivit jättebesviken. Kan inte minnas vad den smakade riktigt, men verkligen inte lika god som t.ex. Sias mangosorbet i alla fall.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

DesK
0

Märklig smakkombo, tycker jag. Skriv till Triumf och fråga dem varför de har smaksatt glassen med lakrits.

Det är rätt forum för den här frågan, vi diskuterar allt som har med mat att göra, även konstigheter och svårigheter.

/Désirée

Intehärutandär
1

De kanske har något fuffens i fabriken. Vi köpte Äpplecider-sorbet som bara smakade jästa äpplen. Riktigt äckligt. Tror att det var samma märke?…

Chestnut
0

#3 Äppelcidersorbeten är SIAs :)

Jag tycker att Triumf's mango- & passionsorbet är riktigt god och någon lakritssmak har jag aldrig märkt av!

Med vänliga hälsningar
Chess

Sugar Mist
0

#4 Upplever främst att det är eftersmaken som har en lakritssmakande eftersmak, urk.

-

Intehärutandär
0

#4 Okej, tack. Kunde kikat i frysen - för där står den kvar. Och lär göra tills vi ska frosta av. 😛