Matlust iFokus

Matlust

Etiketterdryckerövrigt
Läst 4870 ggr
MissTiburtius
3

Kan grenadin bli gammalt?

Jag har funderat lite på detta. Har en flaska som är över halvfull kvar och den är från sen i somras. Tror ni att den fortfarande går att använda i drinkar eller borde jag köpa en ny? 🙂

Karmatarerskanise
2

Smakar det bra så är det ingen fara. Det är så mycket socker i det så det håller länge.

DesK
2

Om den inte har möglat eller smakar konstigt så är den okej, eftersom Grenadine innehåller mycket socker har den lång hållbarhet 🙂

/Désirée

MissTiburtius
0

så jag borde smaka på den naturellt? har aldrig gjort det så jag vet inte riktigt hur det ska smaka xD

DesK
2

Med tanke på den stora mängden socker, så är den (nästan) säkert inte för gammal.Jag har haft en sånn öppnad flaska i flera år, utan problem 🙂

/Désirée

MissTiburtius
3

Då kör jag på samma flaska helt enkelt och blir jag dålig kan jag alltid skylla på annat som intas samtidigt som grenadinen 😃

dolfen
1

Har en kludd i ett anteckningsblock… Har aldrig testat det, men blir lite sugen på att testa detta tack vare denna tråd.

Kludd:
Grenadin. 3 delar granatäppeljuice + 1 del sockerlag.

(Typ, fresh style.) Cool

Karmatarerskanise
1

#6 Ujjj! Det låter sött till tusen 😮

dolfen
1

#7 - Om man får något över lär den ju hålla rätt länge. 🙂
(Själv diggar jag att dricka granatäppeljuicen som den är.)

MissTiburtius
1

I morgon blir det en……host host flera rosa pantern :) Grensdin, likör 43, och mjölk…. taste like milkshakes :D

dolfen
2

The Pink Panther - Drink green punch (cirka 6 minuter).

http://www.youtube.com/watch?v=tw8nwB73Yxw

MissTiburtius
1

#10 Hahahhaha 😃

Anterrabae
1

😂

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade