Matlust iFokus

Matlust

Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 1294 ggr
johan
0

Vad ska man äta idag då?

Vad sjutton ska man äta till middag idag? Behöver nog lite inspirationshjälp….

Mvh // Johan

Pernilla
0

Åhå, är det du som ska fixa middag idag? (Tipsa om nåt lyxigt, snälla nån!) Flört

Anne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi åt en rackarns god sallad hos min syrra i söndags, som vi tänkte försöka göra om i veckan - kokta rödbetor, matvete, ruccola, cashewnötter och ädelost, med en enkel vinaigrette på olja, dijonsenap, citron och vitlök. Helt sjukt gott. :)

Pernilla
0

Älskar rödbetor. Älllllskar. *mumma*

Stefan
0

Gör en köttfärslimpa (färs, havregryn, potatismjöl, ägg, oregano, timjan, salt, peppar) och koka lite blandade rotfrukter och servera det med lingon. Kanonenkelt och hur gott som helst :)

Pernilla
0

Det där med att koka blandade rotfrukter istället för att bara servera potatis är ett riktigt listigt knep! Både mage, smaklökar och ögon blir glada!

Tom
0

#4, Ha i lite rökt skinka i färsen så får den en extra god smak. Annat alternativ är leverpastej men det tycker inte jag är lika gott.

Tom

Chrihanna
0

Skinka i färsen var något nytt för mig, ska prova nästa gång! Jag brukar piffa till köttfärslimpan med att fylla den med grönsaker och ost, blir oxå jättegott!

AndersE
0

#6 o 7: Skinka eller bacon. I köttfärssås har jag ofta lite finstrimlad bacon…

…och mycket vitlök, och chilisås, och en skvätt grädde…

Chrihanna
0

#8: Har du även provat senap i köttfärssåsen? Blir hur smarrigt som helst!

AndersE
0

Nej , men det låter jättegott. Gjorde ofta sås med senap för några år sedan - men det var ett tag sedan…

ThereseW
0

Vitlök, senap & soj är en riktig smarrig kombination :)

Denna kommentar har tagits bort.
Linda
0

Sitter och äter min middag framför datorn bestående av lättfil, havrefraskuddar och knäckemacvker utan smör eftersom jag inte orkade anstränga mig mer…mumms?!