Maträtter som upprepas ofta hos er
Det brukar ju bli så att en del maträtter alltid återkommer även om man äter väldigt varierat, vilken maträtt lagar ni ofta hos er?
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
Lamm o olika former med mos och rödvinssås.
Köttgryta med rödvin
Grillad kyckling. Annars roterar även de återkommande rätterna. Jag periodar dem ett tag, och sen byter jag.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Jag är också en periodare men hamburgare verkar upprepas mycket hos mig, det är ju pojkvännens favorit
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
Köttgryta och chili con carne var det förut, nu testar vi lchf och äter förvånansvärt varierat :)
Det är sällan samma maträtt. De fåtal som upprepas är korv stroganoff och fish´nchips flera gånger om året. Annars är det liknande rätter men alltid någon ny variant på det hela.
korvstroganoff, stuvade makaroner och fläsk, köttfärssås
Tortellini med grönsaker och halloumi äter vi väldigt ofta, samt en annan pasta med halloumi. Annars blir det en del olika vegetatriska alternativ med pommes frittes eller klyftpotatis.
Vi äter mycket soppa också, löksoppa och champinjonsoppa är vanligast. Och så blir det en del grönsaksgrytor när vi inte vet vad vi ska göra eftersom att det då bara är att ta det man har i kylen :)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Lagar ofta kycklingrätter och en favorit är kyckling i gräddsås med soltorkade tomater! :) En annan favo är kyckling marinerad i sojasås och teriyaki med lite socker som jag sedan steker ihop med lök. Gudomligt gott!
Kyckling/fläskfilé i creme fraiche-sås med pasta eller rotsaker i ugn.
Chilli con carne
Köttfärssås
Köttgrytor
Pig in a pot
Sausage casserole
är våra återkommande måltider under de kallare månaderna. Under sommaren blir det mest grillat/stekt kött med sallad i olika former :)
När barnen var mindre så blev det ofta deras favorit spagetti och köttfärssås.
Nu hade jag inte tillagat det på länge men i förra veckan så fick jag för mig att återigen göra köttfärssås dock så blev det penne till istället för spagetti.
Det blev faktiskt precis lika gott som jag kom ihåg det så det lär säkert dyka upp på mitt matbord igen.
Bästa hälsningar,
Bertil
#12 Snovit79
Det blir ju så med barn att dom ofta vill ha ungefär detsamma hela tiden *ler*
Köttfärslimpan ser riktigt smaskig ut, blir hungrig när man ser den. Bra bild också btw.
Byn Gustavs, är det där som dom hade och kanske fortfarande har en fabrik som tillverkar ramar till målningar, bilder osv?
Bästa hälsningar,
Bertil
# 13 Det stämmer. De har den kvar i Enbacka, Gustafs. Tror de brukar ha konst-utställningar på samma ställe. Tror det kan vara i ny regi dock, inte säker.
Jaa hos oss blir det oftast olika filé. Jag gillar kött utan ben. Även har det blivit mer fisk.Int precis samma maträtter, men samma grund, kött, fisk.
Jag älskar oxå olika utländska maträtter, som jag gör ofta. Köttgrytor, soppor.
Surkål är bara så gott.Tack för vännerna mina som lärde mig göra den gudomliga maträtten, recept från ugnen till surkål gillar jag.
Surkål får jag äta ensam.
Glömde ju fisk! Det äter vi ofta eftersom vi fiskar. 
Olika former av korv förekommer ofta, liksom lax eller torsk/hoki. Vill inte påstå att det är exakt samma rätter varje gång, men det är väl de grundingridienserna som oftast går runt här hemma.
mvh Martin
Någon form av kyckling blir det för min del minst en gång i veckan.
Bild från nu senaste söndagen då det blev en kycklingsallad.
Bästa hälsningar,
Bertil
Minst 1 gång per vecka och ofta 2 gånger så får det bli en pytt på det som helt enkelt finns i kylskåpet. På tisdagen så gjorde jag då en pytt med kokt kall potatis, en liten bit fläskfilé, en tjock skiva karré samt gul lök. Till detta hade jag stekt ägg och rödbetor samt tomat.
Bästa hälsningar,
Bertil
Spagetti och köttfärssås upprepar sig här hemma hela tiden känns det som. Liksom sojakorv och klyftpotatis/pommes.

För tillfället äter vi oftare tacopaj och kycklingnuggets med ris än övrigt, jag försöker att variera, har en lista på maträtter 
Här blir det ofta grillat och /eller rökgrillat med ugnsrostade rot- och grönsaker. En annan återkommande favorit är pasta med köttfärssås 
/Désirée
Tomatsoppa är också något som kommer tillbaka om och om igen :)
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Fiskgratäng med grädde, creme fraiche, dijon, purjo och ost är vanlig. Sen även bönbiffar och grönsakssoppa.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Personligen så kastar jag aldrig mat så emellanåt så får det bli sådant som finns i kylen, Kokt potatis är sådant som man ju ofta har över.
Här på bilden det enklaste man kan göra, steka potatisen och servera med några skivor falukorv samt stekt ägg.
Bästa hälsningar,
Bertil