tips till alla hjärtans dag
Hej! Imorgon är det alla hjärtans dag och jag skulle vilja överraska sambon när han kommer från jobbet Han slutar klockan 23 så jag behöver inte bjuda på mycket, något att tugga på bara 
Kan tillägga att jag precis är opererad i ryggen så inga tips som kräver mycket tid i köket tack
Idèer om vad jag ska bjuda på? 
Snittar: Räkor och majonnäs, pannbiff och lök, lax och äggröra, går ju att variera i det oändliga. Ser fint ut också på faten, lite grönt på toppen. Jag brukar använda vanligt rostbröd och dela på diagonalen, enklare blir det inte 
Gör ett par extra så har ni frukost dagen efter 
Hum halva rubriken har försvunnit 
skulle stå tips till alla hjärtans dag ju
Tack för tipset! Låter gott! 
Gör en ostfondue eller en vanlig fondue. Bara att skära upp bröd och göra ostsåsen alternativt skära kött och grönsaker att fritera eventuellt med en tempura. Sen nån god enkel sås till exempel gräddfil, timjan, pressad citron, vitlök och salt.
Perfekt framför en romantisk film med en kall öl eller något gott vin.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag fixar rubriken 
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Våran absoluta romantiska tuggmiddag är ostgratinerade nachos med hemgjord guacamole att dippa i.
På nachosen kan man ha majskorn, jalapenjos, paprika, färs med mera.
Gulligt att ha på samma tallrik och plocka ifrån. Osten gör ju att nachosen sitter ihop och man kan gnabbas lite när man försöker dra isär dem 
Annars kanske lite småplock. Några olika tunnbrödrullesnittar!
Röktskinka /pepparrotsfärskost
Rökt lax/ gräddfil /gräslök
Soltorkad tomat /pesto /kyckling
Bacon /ägg
Det kan du göra sittandes vid köksbordet och kräver inget lyftande /rörande vid spisen eller in /ut ur ugnen. Är lite mättande sådär på kvällskvisten utan att vara för mastigt.
Låter mysigt! 
Ett fat med olika skaldjur och kanske ett glas vin till är mitt förslag 
/Désirée
Glömde att nämna om min ekonomiska situation och den är väldigt dålig men nu har jag bestämt att laga pizza med parmaskinka, rucola och parmesanost 
till det har jag nästan allt hemma. Har beställt inköpen via en vän eftersom jag själv inte får sätta mig i en bil så