Billiga å enkla recept sökes!
Tjenare! Jag har nyligen flyttat till min första egna lägenhet. Fantasin är inte på topp i köket så jag tänkte höra om ni någon kan dela med sig av goda recept som är snabba och billiga! Tack på förhand och ha en trevlig dag!
Som student slår jag ett slag för spagetti med ost- och skinksås, är lite skolmatsalskänsla över det men det är gott 
Superlätt:
Tärna skinka /kassler ganska smått och stek dessa lite lätt, häll sedan på en skvätt mjölk och värm. Lägg sedan i lite ost och salta om du inte använder kassler, salt och kassler blir oftast katastrof tillsammans. Tjocknar det inte tillräckligt med bara osten så ha i lite maizenaredning eller lite mjöl och vatten som du blandar innan du häller i det.
Koka spagettin under tiden. Servera gärna med broccoli eller något annat grönt 
Tar kanske 12-13 minuter att göra och om man passar på att köpa kassler och sånt när det finns till kampanj (oftast 29 kronor /kilo här) så går hela måltiden för en person på cirka 13 kronor. Jag brukar passa på och göra lite extra för att antingen ha dagen efter eller frysa i matlådor 
Jag älskar att utmana mig själv när jag lagar middag, billigaste jag har gjort middag för var 4 kronor per person, haha. Gjorde då hemlagad pyttipanna fast på korv och serverade med majs och haricots verts bredvid 
Och chili con carne, mums! Fast det tar ju lite längre tid, men på låg värme sköter det sig själv 
Tack för tipsen :)
Inne på familjeliv.se så har de förresten många trådar där de diskuterar och ger tips om billiga och enkla maträtter, har tagit många tips därifrån :)

Med vänliga hälsningar
Chess
#5 och jättegott! :)
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
#6 Absolut, särskilt med en klick creme fraiche till och lite rostat bröd vid sidan av 
Med vänliga hälsningar
Chess