Matlåda på annat sätt?
Jag studerar och behöver ha med mig egen mat.
Men jag har ingen aptit för mat under skoldagen.
Så nu försöker jag komma på andra saker att ta med som jag kan få i mig och få energi av.
Dricker mycket te med mjölk i och har kanelknäckebröd och mariekex i skolan.
Sen har jag tagit med mig matlåda, men det mesta blir inte ätet och jag har nu försökt med att ta med mig vaniljyoghurt med flingor, men det är ju inte det mest energirika.
Kan ju säga att jag går keramik så det är mycket fysiskt arbete.

Ta med nötter och ha i youghurten, det ger mycket energi utan att vara stor mängd.
Kokta ägg är också lätta att ta med sig och ägg innehåller väldigt mycket näring + protein som man brukar behöva då det är mycket fysiskt arbete.
Omelett som du låter kallna och sen rullar du in skinka och ost i den och äter som en wrap med grönsaksbitar bredvid 
/Désirée
Jag har blandat en burk med strimlade grönsaker (man kan lägga i färdigt kött också om man vill) och smulat i en buljongtärning som man gillar. I med en förpackning snabbnudlar av valfri sort, ris- glas- eller vanliga med vete. Valfria kryddor, jag gillar vitlök, chili och curry. Burken bör vara så stor att du kan hälla på drygt 3 deciliter vatten. vattenkokare brukar finnas på skolan! Låt svälla tills nudlarna är klara. Det känns matigt, men är lättätet. Annars är andra soppor också lätta att ta med och värma.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Tack en bra idé
Nudlar köpte jag på mig av min favoritsort nu när jag kom förbi Coop och vi har mikro vattenkokare spis och ugn på skolan. Så bara att använda vad man behöver, Tänkte mig nudlar med korv i. Det var gott när jag testade det.
För ett tag sen hade jag en perjod då jag gillade burkmajs och jag hade det i nudelsoppa. Skumt men gott.
Majs i nudelsoppan är jättegott! (Minimajs är ju jättevanligt i det asiatiska köket). Lök, champinjoner och färsk tomat lika så. Även färdiggrillad kyckling, korv eller kassler.
//Ida
en mättande proteinsmoothie är lätt att få i sig, man kan göra den näringsrik också med olika frukter och även bladgrönt.
är ju enkelt och lätt att göra en cornish pasty också som man tar med sig och värmer lite lätt :)
#7 mja champinjoner, tomat och majs behöver inte vara extremt vanligt i asiatiskt mat. Tror att alla får för sig att tex majs är väldigt vanligt i asitaisk mat för att recepten i sverige säger så. Här i Japan ser jag väldigt väldigt sällan det i maten, om jag ens har gjort det en enda gång :S
Ok jag menade inte att den kombon var vanlig, bara att den var god :) sen är just minimajsen inte ovanlig i Thailand, Vietnam och Indonesien :) i alla fall enligt dem jag pratat med.. Men det lär väl vara olika i olika regioner, familjer mm
//Ida