Matlust iFokus

Matlust

Etiketter: rådtips
Läst 1351 ggr
[Aquelegia]
4

Glädjes Gårdsbutik i Skövde

SÅ, nu kan jag uttala mig om den nyöppnade gårdsbutiken.

Trodde knappt mina ögon men jodå, allt som jag kunde önska fanns där.
Köttet är hängmörat, vilket betyder mycket kött för pengarna.
Priserna ligger mellan 16-44 kronor per hekto.

Oxfilé är dyrast på sina 44 kronor
Alla tänkbara styckningdelar från ox, nöt, kalv, lamm och älgkött finns.
Man får sitt kött styckat i den storleken och det sättet man önskar och färsen mals av det stycke man vill på beställning.
Man kan ringa in och beställa sitt kött i förhand, till exempel för veckan och sedan hämta det färdigstyckat.
Bröd, lussekatter, sylt, sill, prinskorv, bacon och ostar är resterande utbud än så länge.

Det finns bord för matservering i lokalen, så man kan äta lunch/middag och köpa med sig något hem.
Har tyvärr inga kort, men tänk er en liten charkdisk och sedan en radda med stora kylar fulla av hängmörat kött på rejäla silverkrokar.

Jag var i himlen!
Köttet är närodlat och smakar förhoppningsvis toppen, när jag hämtar 2 fina bitar av något på lördag!

Glömde kolla öppetiderna, men dagar då dom har öppet är vardagar och lördag.

Ni som bor i närheten rekommenderar jag verkligen att ta en kik i butiken! Mycket trevlig personal också!

DesK
0

Så trevligt detta låter! Glad Du kanske kan ta ett foto nån annan gång när du är där Flört

/Désirée

jagga-ewe
1

Åh, jag hade tänkt ta mig dit när jag var på stan i lördags, men med två troll i släptåg blev det inte så. Det blev bara de "nödvändiga" butikerna för att leta julklappar. Låter definitivt som nåt jag måste ta en sväng förbi där nästa gång jag tar mig in till stan.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

[Aquelegia]
2

#1 Har ingen kamera än och en gammal och gaggig mobil men det kanske duger med en suddig bild så länge eller så ber jag Tassy fota när jag drar med henne dit någon dagCool

Chestnut
2

Åh dit ska jag och köpa kött hör jag när jag vill lyxa till det!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2

#4 ATT du ska! Nu när dom orkat öppna en sådan fin butik måste det allt gå runt för dom med Glad Frysen kommer sakteligen ätas ur och ersättas med färskt kött. Usch vad matsnobbig jag känner mig, men hoppas på att köttet är av bättre kvalitet än i butik.

Någon som märkt av att köttet i livsmedelsbutik är så "blött"? Hoppas slippa det med hängmörat och att köttet smakar mer.

Karmatarerskanise
2

Låter som en bra butik. Var finns den?

jagga-ewe
2

Hera, mitt i Skövde - Händelsernas centrum! Flört

Jo, Skövde hade faktiskt "händelsernas centrum" som slogan för ett tag sen, sällan har nån kommunslogan varit mer fel. Skulle väl vara Tidaholms "här är gräset grönare!" från ungefär samma tid.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet