Göra pasta utan maskin?
Är det någon här som provat göra egen pasta utan maskin? Jag tror det är svårt men min pojkvän är optimist.. ;)

Har aldrig prövat. Kan tänka mig att gnocchi funkar bra utan maskin. Hör av dig och berätta hur det går!

Tagliatelle borde väl också gå, kavla ut och skär strimlor.
Se till att köpa durumvete för det blir mycket bättre på det än vetemjöl. Om degen inte blir tillräckligt smidig så tillsätt en gnutta vatten och arbeta in tills det slutar klibba.
I övrigt så är det ju inget mer än mjölet, ägg och lite olja som knådas ihop. Jag brukar iofs. ha med en gnutta salt redan i degen.
Lycka till!
Niclas

Jag testade, hade inte durumvete och det gick inte så bra… fast det kanske blir bättre med… Men om du kan rulla ihop den kavlade degen till en rulle och sen skära så det blir "strilmlor"
Tagliatelle har jag gjort. Kavlade , rullade och skar. Sedan hängde de och torkade över ryggarna på mina köksstolar. Gick alldeles utmärkt.
Haha, jag och min kompis gjorde också tagliatelle. Men detgen var lite väl seg att kavla och det resulterade i att vi bröt av mittpinnen i kaveln :) Sen orkade vi ju inte kavla ut dem så tunt heller, men om man får till en bra deg och orkar kavla massor så blir det säker supersmaskigt!
Får du bra konsistens på degen är den väldigt lätt att kavla tycker jag. Kan kräva ett par försök kanske. Jag hade nog tur, lyckades första gången så det gav så klart mersmak.

hmm mina pastasaker såg ut ungefär som… hmm en hjärna när dom var kokta, det var sjitsvårt, säkert gjort fel nånstans på vägen=p