#0,
-jag trodde inte att du köpte färdigmat (tråd 44).
I övrigt Har'e
.

Vi åt rotsakssoppa idag.
Vi åt nybakade äppelscones till middag/kvällsmat. De var väldigt goda, men äpplesmaken försvann mer än väntat. O då har vi ändå Åkerö-äpplen med mycket smak.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Lyckades få tag på ett bord på Rivieran idag så avslutade mannens födelsedag där med gudomlig middag. Beställde Lammracks men dom var slut så fick lammyttefilé istället, inte mig emot hihi som att byta upp sig till förstaklass! Festade till det med ett glas rött och en öl.
Pommes med en bit nöt och ärtor i majonäs. Nötbiten var svårtuggad som attan dock! Fick ta till kökskniven för att karva den 
Resterna av ugnsgratinerade falukorven med potatis och senapssås.
Blir skinkstek, äppelsky och hasselbackspotatis med vitlöksfrästa haricot verts och sen en avec + liten bit kärleksmums till efterrätt 
Med vänliga hälsningar
Chess
Här blir det grillad biff, potatisgratäng, ångad broccoli och sallad
/Désirée
Hemgjorda köttbullar med sås och potatis, äppel-smulpaj till efterrätt!
Ändring till #7: Hade inga äpplen hemma så blev en apelsinsås till och ugnsbakade rotsaker istället för hasselbackspotatis.
Med vänliga hälsningar
Chess
Lyckad, improviserad gryta med bland annat stekt, strimlad ryggbiff. 
#1 - Det är inte ofta jag köper färdigmat. Men det händer. 
Jag associerar till talesättet "Det är bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete". 

Pasta med sås på broccoli, kantareller och västerbottenost.
Två sorters soppa, ärt- och tomat-. Pannkakor med hallonsylt till efterrätt. Kaffe på det
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Dagens middag var stekt fläsk och potatismos, som jag alltid får av mor när jag fyller år. Dock var jag så förbannat dum att jag åt grillad korv på långritten på förmiddagen, så kaloriräknaren gav inte utrymme för att äta mig ens i närheten av mätt ikväll. Och definitivt inte nån hemmagjord glass med bär, som mor gjort istället för tårta. Känner mig som världens mest otacksamma jävla slyna just nu… 
Ebmfh
Trollcaféet
Igår fick jag fläskfile och rotsaker i ugn med broccoli och piripiri-sås :)
Idag blir det kycklingwok, sallad och hemgjord glass till efterrätt
/Désirée
Idag blir det flygande jakob, in i ugnen med det bara! Dumma trytande matlust!
Antingen rotmos eller pasta och färssås. Inte bestämt mig än. Beror lite på hur många som kommer och äter.
//Ida
Dagens middag blev älgstek kokt i öl med massa enbär och till det ugnsbakad pumpa med morötter, vitlök och chili. Gott men på tok för starkt enligt familjens lilltroll.
Ebmfh
Trollcaféet
En vitlöksspäckad lammstek står i ugnen.
Till detta blir det råstekt potatis (+ krossade vitlöksklyftor) och sås.
Såsen kommer eventuellt att innehålla min indikrydda (färsk).
Rester
Med vänliga hälsningar
Chess
Idag får det bli omelett med skinka och lök.
Min makes hemmagjorda rostbiff och min hemmagjorda potatisgratäng. Kokar först skivad potatis i mjölk och lägger därefter i en form med hackad lök, salt och svartpeppar, vispgrädde och riven ost. In i ugnen cirka 25 minuter på 225C.
Det blir lax idag. Samma rätt som i Dagens middag 44 (#81).
Jag har kvar av, och måste ta hand om, såsen jag gjorde 31/10 och hoppas/tror att den går att äta även idag.
Sous vide-vattnet använder jag även till disken. Duktiga jag.

Igår blev det chili con carne, och blåbärspaj till dessert.
Idag vette tusan, har både lasagne och pizzabullar på G, samt krusbärskräm till kvällsgotta. Kylen och frysen är knökfull, så vart jag ska göra av allt de vette fåglarna! Ilandsproblem!
Dagens middag här blev bara smörgås, frukt och faktiskt några små bitar lösgodis ihop med pepsi max. Inte min nyttigaste middag men är SÅ trött!
Med vänliga hälsningar
Chess
Hemmagjord minestronesoppa innehållande potatis, spagetti, tomat, zucchini med mera (tar 2 timmar att göra
) med bröd till och ett glas vatten. Blev över också så det tar jag till frukost. 
Mådde precis vidrigt hela eftermiddagen så kunde inte äta min matlåda på jobbet. Väl hemma fick jag extremt sug efter potatismos och champinjonsås så det slängdes ihop ÅH vad gott!
Här kommer det nog bli något med de överblivna revbenen i kylen. Kanske gör en gryta på dem, med rotsaker och massa lök, och lite rödvin. Potatis till. Det får bli familjens käk, själv fastar jag. Det är så skönt!
det blir en riktig storstädning på insidan!
//Ida
Här blir det torsk med hemmagjord pannering på, potatis och bearnaisesås.
Idag blir det lax, mer än det vet jag inte.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Här blev det diverse rester.
/Désirée
#34 Recept tack? (obs läggs i tråd för sig) ^^ Är galen i pizza men så less på vanliga pizzor!
Idag blev det en varma koppen ungersk gulasch på jobbet, lunchen var ganska mäktig.
kycklingröra med bacon, vitlök och paprika. Pasta med haricot vertes och sockerärtor till. Riven ost på toppen.
Igår blev det snabbmat i form av en McBumble på kvällen eftersom det knappt fanns något öppet inne i stan! Blev riktigt riktigt besviken! 
Idag blir det något hemlagat utan tvekan, är lite sugen på att göra lasagne faktiskt.
Med vänliga hälsningar
Chess
Idag blir det den däringa berömda rätten 
/Désirée
Pannbiff med persiljesallad för mig och brunsås, sambon lär väl vilja ha kokt potatis. Nej jag kör inte lchf/gi (vill bara poängtera det) utan måste få in grönt i maten igen. Slarvat rejält med nyttigheter
Idag blir det resten av gårdagens vegetariska soppa.
Till ska jag nog äta en macka bestående av:
färsk(köpt) bröd, kokt medwurst, keso och paprikastrimlor.
Idag blev det buffé på den godaste restaurangen i Värnamo, asiatisk mat har dom där
Känner mig dock lite hungrig nu då vi åt tidigare idag, så nu ska jag få i mig lite mannagrynsgröt.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
lasagne
#43 Åh vad gott, det måste jag nästan göra imorgon
Det är så perfekt när det blir över, för det är nästan godare dagen efter.
#44 Ja, när den har fått stå till sig är den som bäst. 
Igår blev det gravad lax med kokt blomkål och hovmästarsås.
Idag gjorde jag en köttgryta.
Min stackars lax fick lida idag med!
Jag blev bjuden på middag, så det blev pestofylld kycklingfile med ugnsbakade rödbetor och gräddfil. Mums! Till efterrätt blev det min favorit - morotskaka!
Chili con carne
Här blev det spagetti med köttfärssås + sallad 
/Désirée
Blev ingen lasagne idag.
Men det blev lövbiff, pommes, vitlökssås (vitlök och creme fraiche) och fetaostsallad + vitlöksbaguette, så nu bara osar det väl vitlök om mig 
Rotmos och prinskorv till dottern. Tomat, paprika och gurka. Jag har inte bestämt om jag ska äta än.
//Ida
Strax blir det sushi hemma hos väninna :)
pasta och köttfärssås
Med vänliga hälsningar
Chess
Igår blev det en jalfrezi från den indiska restaurangen. Ikväll blir det kyckling med getost, bacon och rödlök i smördeg (tror jag fick det översatt rätt nu.. puff pastery på engelska iaf).
#54 Vad är Jalfre<i? (Resten blev nog bra översatt)
/Désirée
Idag blir det pasta och köttfärssås
Med vänliga hälsningar
Chess
Usch…noll fantasi, kräsen pojkvän och stadig lunch tidigare! Vet inte vad det blir idag, eller om det ens blir nåt alls. 
#58 Det verkar jättegott!
Ännu ett recept att ta till sig för att testa framöver! 
/Désirée
Idag blir det troligen mikromacks.
(Om jag inte, helt plötsligt, får för mig att göra en "riktig" rätt.) 
#59 Det är det! Starkt, men ändå väldigt smakrikt :)
Ugnsbakad fiskgryta på färsk kummelkotlett och Lubbfilé (handlat direkt över fiskdisken hihi) i hummersås med ljummen broccoli till för min del, pressad potatis för sambon. Trött på potatis för tillfället!
fullkornsmakaroner med köttfärssås och broccoli:)
Idag blev tillslut min lax uppäten. Ugnsbakad med keso.
Jag smygstartade efter fastan med soppa på rotsaker. Mild, krämig och lättsmält och jättegod :)
//Ida
Kvällens middag blir pumpascones. 
Fredagsmys = sconesbakning, iallafall hemma hos oss.
Ebmfh
Trollcaféet
Idag blir det ingen flott fredagsmiddag då sambon jobbar eftermiddag/kväll och jag går på ikväll och jobbar natt. Så för mig blir det några pannkakor som är på stekning just nu 
Här blir det stekt biff med gorgonzolasås, pommes, sallad och till efterrätt ostbricka och vin 
/Désirée
#69 Jösses vad gott! 
Smörstekt lubbfilé (det räckte med kummelkotletterna i fiskgrytan igår) med äggsås och kokt broccoli för det blev ingen sådan igår heller.
Blomkålspizzan får vänta till i helgen då kylen är full med "måsta ätas" saker ^^
Idag bjuder killen på kalvytterfile. Till blir det nog potatisgratäng och rödvinsreducering. Senare blir det chokladglögg och romglögg med pepparkakor med blåmögelost på
Trevlig helg!
chili con carne med ris och en god sallad :)
(Hmmm #69, det ska presenteras åxo).
Eftersom den ena dottern är i Venedig(!) å den andra på konferens en bra bit härifrån så.. Voffarna bevakar gräsmattan och vägen..
Tyckte vi att vi kunde unna oss något gott. Jag föredrar köttet "well done", DesK gillar - ljusrosa.
Nötkött, pommes, gorgonzolasås, vinskvätt och öppen brasa. Det finns sämre sätt att framleva sitt liv på
.
Har'e
DesK och Jonte1 vilken mysig middag för 2! 
Här hade vi vänner på besök, barnfamilj. Så det blev trädgårdsmästarpaj, Sallad ångad broccoli och glass till efterrätt!
//Ida
Krabba, sallad, crème fraîche-sås, lätt ugnsrostade baguettebröd med vitlökssmör. (Vitlök fanns även med i den goda såsen.)
Det blir nog ingen krabba här någon mer gång. Orsak: Skalsmulor och energiåtgång (för att komma åt det ätbara.).
Bättre med kräftor, då.
Det vita vinet (Organic) var alldeles för sött till maten.
Men, jag lär mig (förhoppningsvis, och ibland)
något av mina erfarenheter.
Såsen och brödet var måltidens höjdpunkter. Slurp! 
#76 Trist när det blir sådär, krabba och vittvin är ju något som för med sig förväntningar.
//Ida
Suck. Kalvytterfilen luktade fruktansvärt, man fick klökningar! Min viking är och jagar nytt kött medans jag vaktar gratängen.
#78, ja vi har massvis med vassa tänder(polatrhundar). Äter gärna rester.
Jag läser vidare, Viktminskning.. Vad jag väger(muskler).
Gamla må voffarna vara. Ha en trevlig helg vet jag och hälsa sambon.
Här blev det spagetti och köttfärssås med vitlöksbröd och strimlad rödbetssallad :)
Idag blir det tacos, var så sugen på det idag :) Hoppas ni alla har en trevlig Lördag!
Idag blir det rester av alla dess slag 
Med vänliga hälsningar
Chess
Idag är det födelsedagsfest och där bjuds det på smörgåstårta och pizzabullar.
Rökt kalkonklubba, sallad, potatissallad (köpt), rött vin (Marzemino).
#83 - Kul att fylla år den 10/11 -12.
Grattis till den det gäller.
Ett annat datum som låter kul att fylla år på, är 12/12 -12? (Tycker jag.)
#86 med en dåres envishet har jag tittat på potatissallad i burk i affären. DesK tittar på mig sen fäller hon örona när jag sträcker fram handen mot hyllan..
7min senare(potatis kokt redan) på hemmaplan hade hon rört ihop dylikt.. Såg du kilopriset i affären jmf med potatis var frågan.
Nej jag är inte hunsad. Nej jag är inte analfabet i köket.
Jag befann mig i Riyadh(Saudi) 9/11. Det var så lagomt roligt angånde datum. Åsnornas parad..
Jag skriver med glimten i ögat ja. En nypa salt likaså
#87 - En gång satt jag på en häst som fällde bak örona.
Som den äkta cowbojsaren jag var/är 
, trillade jag naturligtvis
inte av när den krumbuktade sig.
*stolt*
#87 Fniss, känns igen (DesK hjälpte mig ju att storhandla) när jag grabbade tag i ett paket med färdiggroddade groddar t.ex.
anade allt ett visst motstånd mot färdiga saker
Sen köpte jag ju färdigt bröd också!
Inte för att hon sa ett pip, men visst minspel gick inte att undgå
Goa söta DesK!
Appropå middag så blev det en matlåda lasagne här. 
Vi tog fars-dags middagen idag. Nötstek med potatis/pumpa-kaka och sallad. Gott rött vin till detta. Sen en egendesignad efterrätt med äpplen, massor nötter och honung under ett täcke av turkisk yoghurt och keso. En klar höjdare!
Ebmfh
Trollcaféet
#88 Ha ha ha, det var imponernade att du satt kvar där! 
Hum jag fäller aldrig ut öronen 

#90 Den efterrätten tänker jag raskt sno! 
Här blir det lammstek, med grönsaker, vin och sallad.
/Désirée
Här blir det tunnt skivad picnicbog med pressad potatis och pepparsås. Till det lite sallad och efteråt känns en espresso eller två helt rätt, troligen ihop med lite mörk choklad 
Med vänliga hälsningar
Chess
#87, #89, #91 Är det sånt som kan kallas auotoimmuna reaktioner? Eller i alla fall en autonom respons? 

Som ni vet är jag likadan!
//Ida
Här blir det för övrigt rester från frysen. Ärtsoppa och Potatis-Pumpasoppa Hembakt bröd.
//Ida
Idag köpte jag friterad kyckling med sötsursås.
Middag nummer 1 blev inge bra, så jag överväger en middag nummer två. Antingen i form av något plockigt, eller kanske Pizza 
//Ida
Igår blev det wok med räkor och risnudlar. Idag får vi se än… Kanske soppa från frysen, eller om jag köper något senare.
Förrätt: Pumpasoppa med chili o kokosmjölk. (Matlust)
Huvudrätt: Fläskkarrébit i ugn med en sorts mango chutney-marinad och kokt potatis.
Lövbiff med stekta champinjoner, röd och gul paprika och några sugarsnaps.
Nu står pizzan i ugnen till middag nummer två, och rödvinet i glaset brevid mig. Vi har lite lördag idag, eftersom gårdagen blev kass av fläng och värk och migrän. Dessutom är alla lediga i morgon! 
//Ida
Det blev lövbiff och vitlökssås även idag, plus lite god sallad också 
Idag gick sista matlådan med chili con carne. Extra majs och ris till.
Blev köttbulle-macka med potatissallad och lite grönt. Gott och enkelt :)
Följ med till Dagens middag 46. 
#106 - Och jag som tyckte att jag var snabb. 
Fredag: mormors spaghetti och köttfärssås, massa mumsigt och så jag längtat! Lördag: tacos Idag: det blev att rota i kylskåp och frys men tillslut blev det kokt potatis, köttfärslimpa gjord på vildsvinsfärs, sås gjord på buljong från kokta älgben.