Matlust iFokus

Matlust

Etiketterdesserterfruktgodis
Läst 1315 ggr
Faxlin
0

Söndagsefterrätt för latmaskar

Ja en sådan måste det bli idag. Chokladpudding med vispgrädde. Fantasilöst, jag vet. Men jag är så trött att jag inte ids göra något mer krävande i dag. Medans det kan vara lite mysigt att att något onyttigt ihop framför tvn så här en söndag.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AktieTrader
0

Säljs inte den chokladpuddingen som man kokar längre? Det var längesedan jag hittade det i butiken. Den är ju så otroligt god. Det där man vispar ihop med mjölk gillar jag inte. Att laga egen är gott det med men lite bökigare.

Anne
0

Åhh.. hemgjord chokladpudding vore inte så dumt. Skulle vara lent och fint i min onda hals, känner jag.. *sneglar mot köket*

deia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

WHITE MANJAR

1 can of condensed milk

can (can of condensed milk empty) of coconut milk

1 can (can of condensed milk empty) of milk

4 table spoons very full of maizena of corn

2 table spoons of sugar

Mix the maizena in 1/2 can of milk and reserve it. Mix 2 and 1/2 cans of all the milks and warm them.

When the milks start boiling, mix the 1/2 can of milk with maizena and ALWAYS mix it until it becomes a thick cream. Take it out of the hit.

Put this cream in a wet cold form with a hole in the midle and let it in refrigerater for 4 hours at least.

Turn it on a plate and cover it with a sauce of plums

SAUCE OF PLUMS

Always mixing, cook for around 15 minutes after it stars boiling: 

2 tea cups of sugar

1 1/2 tea cup of water

150 g of dried black plums

- Wait it's really cold and spread it on the 'manjar' after taking the manjar out of the form. Back to refrigerater for 1 hour more.

Pernilla
0

That sounds lovely!

tillalex
0

#1 Håller med, den där snabbvispen kan kvitta. Kokvarianten är suverän. Den hör ihop med min barndom, känns som jag åt den jämt.