Söndagsefterrätt för latmaskar
Ja en sådan måste det bli idag. Chokladpudding med vispgrädde. Fantasilöst, jag vet. Men jag är så trött att jag inte ids göra något mer krävande i dag. Medans det kan vara lite mysigt att att något onyttigt ihop framför tvn så här en söndag.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Säljs inte den chokladpuddingen som man kokar längre? Det var längesedan jag hittade det i butiken. Den är ju så otroligt god. Det där man vispar ihop med mjölk gillar jag inte. Att laga egen är gott det med men lite bökigare.
Åhh.. hemgjord chokladpudding vore inte så dumt. Skulle vara lent och fint i min onda hals, känner jag.. *sneglar mot köket*

WHITE MANJAR
1 can of condensed milk
1 can (can of condensed milk empty) of coconut milk
1 can (can of condensed milk empty) of milk
4 table spoons very full of maizena of corn
2 table spoons of sugar
Mix the maizena in 1/2 can of milk and reserve it. Mix 2 and 1/2 cans of all the milks and warm them.
When the milks start boiling, mix the 1/2 can of milk with maizena and ALWAYS mix it until it becomes a thick cream. Take it out of the hit.
Put this cream in a wet cold form with a hole in the midle and let it in refrigerater for 4 hours at least.
Turn it on a plate and cover it with a sauce of plums
SAUCE OF PLUMS
Always mixing, cook for around 15 minutes after it stars boiling:
2 tea cups of sugar
1 1/2 tea cup of water
150 g of dried black plums
- Wait it's really cold and spread it on the 'manjar' after taking the manjar out of the form. Back to refrigerater for 1 hour more.

That sounds lovely!

#1 Håller med, den där snabbvispen kan kvitta. Kokvarianten är suverän. Den hör ihop med min barndom, känns som jag åt den jämt.