Vad gör du av årets äppelskörd?
Fick för mig att plocka hela 7 kassar äpplen hos sambons mormor. Inga andra verktyg än kniv och vanlig skalare och 1,5 påsar senare är jag helt slut! Ugnen vill heller inte torka mina dyrgripar så äpplena börjar bli dåliga.
Har kokat in äppelmos men äpplena är så mjöliga att dom inte kokar in nått nämnvärt ^^
Skalen har jag lagt i sockerlag och torkad för dom smakar inte bra endast torkade.
Så fler tips till vad man kan göra med äpplen!
Hittade en sida om konservering, det kanske kan vara till nån hjälp? Lycka till med alla äpplen! 
http://www.alternativ.nu/handbok/livsmedel/konservering.html
Ska göra lite äppeljuice i alla fall. Enda sättet jag kan förvara mer äpplen för kylskåpet är fullt av rönn och vinbärssylt plus äppelmos nu då. Funderar på om man kan snylta svärföräldrarnas bastu ett tag att torka resterande kassar med äpplen i hihi
Har några vinflaskor hemma som jag har korkar och sådan grej man sätter i korkar med. Det blir nog fin fint till äppeljuicen! Det kan stå nere i förrådet med för där är alltid kyligt.
Vin funderade jag med på men jag dricker ju inte sådana mängder att det är värt att sätta igång en sats
Brorsan tackar säkert inte nej.
Tror i ärlighetens namn att köper jag ingen sådan där skalarmaskinig grej så är det kört för äpplena, dom har ju fallskador allihopa, därav det är bråttom
Haha, vad roligt med bastun! 
#3 Funderade på om man kunde låna folks ugnar och önskade att något större än ugnar fanns att torka i ^^
Den dagen jag har hus skall jag bygga egna torkskåp. Blir ju lite dyrt med elen i hösttider där mycket skall torkas. Varför torka? Jo för i kylskåpet och frysen skall det helst få plats med mat åt oss
Någon som har recept på äppelgodis?
#4 Helt klart kreativt! 
Puh nu har jag sökt och sökt efter äppelgodis typ "marmeladkulor" style men icke, hittar bara torkade äppelrecept. Lustigt nog pratar alla om några få timmar i ugne PYTTSAN mina ligger i ett dygn minst. Men jag gillar dom mjuka med så får köra på låg värme. Dock har jag ledsnat nu på med 100* hihi
Hellre knapriga äpplen än ruttnade!
Äppelskalen är mäkta goda när dom legat i sockerlag för övrigt. Gott att strö över maten, ha i bakverk eller kanske mixa och pynta sidorna på en tårta. Idéerna flödar….
Gratis frukt. (vf.se)
Det blev inga äpplen alls här i år :(
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
#7 Oj, vilken rolig idé!
#8 Synd det inte går att fruktförmedla via nätet ^^ Är less på mina 4 övriga kassar nu