Matlust iFokus

Matlust

Etiketterdryckerövrigt
Läst 1518 ggr
[Aquelegia]
1

Kapselmaskin vilka smaker?

Blev idag ägare till en Kapselmaskin C3 M2.

Vilka smaker är goda till denna?

Är en Löfbergs lila maskin. Googlade lite men förstod mig inte på dom olika kapslarnaSkäms

Så råd och tips angående denna maskinen tack ^^

dolfen
1

Har för mig att de pratade om kapselmaskiner i Plus. Kanske kan man fortfarande se det programmet på play?.

Om jag inte missminner mig, tyckte experterna att äkta kaffe var bättre än kapsel.

[Aquelegia]
1

#1 Vad googlat så har den vi köpte faktiskt fått ganska bra recensioner ^^ Dock verkar Ecaffe kapslarna bättre än löfbergs lila egna kapslar. Fattar dock inte skillnaden mellan kaffesorterna Obestämd Blev lite ledsen i ögat när jag insåg att det inte fanns inbyggd mjölkskummareRynkar på näsan
Sambon köpte den till mig för att jag smidigt skall kunna fixa en kopp latte. Nåja! Får köpa en mjölkskummare för 50:- då! ^^
Kaffekapslarna innehåller dock malda kaffebönor så det är alltså inte koncentrat som det är i vissa maskiner. Försökte kolla på plus avsnittet med kaffemaskiner men länkarna funkar inte.

dolfen
2

Du har en snäll sambo. Glad
Mjölkskummare är inte dyrt. Man kan även använda den till att vispa ihop salladsdressing, exempelvis.

[Aquelegia]
2

#3 JAG är en snäll sambo som förtjänar en sån ^^ Allt bottnar i att jag brukar sno av hans bryggkaffe, han frågar alltid när han skall brygga om jag vill ha men jag säger alltid nej, sen blir jag alltid sugen av kaffelukten och vips snor jag av hans bryggkaffe hehe så lösningen var enligt honom en kapselmaskin ^^

Mjölkskummare syftade jag på en sådan som värmer mjölken samtidigt som den vispar till ett perfekt skumGlad Jag är bäst på att bränna mjölk så min latte brukar bli med kall mjölk och vanligt bryggkaffe. Kallt och blaskigt Tungan ute

dolfen
2

Aquelegia är snäll Skäms typ. (Menar jag ju). Oskyldig

Glad

dolfen
2

Här står lite. (riktigtkaffe.se)

dolfen
3

Bäst i test 2012. (bastitest.se)