Matlust iFokus

Matlust

Etiketterrådtips
Läst 964 ggr
fridaas
1

Trött av att äta mindre potatis/pasta?

just nu är jag inne i en fas då jag inte har något som helst sug efter potatis eller pasta, utan mer grönsaker som tillbehör till kött/fågel istället. Och sen jag drog ner på intaget av pasta/potatis har jag varit hur trött som helst, är det vanligt, eller är det något annat som spökar? Äter fortfarande lite potatis/pasta till maten, men största delen på tallriken består nu av isbergssallad, ruccola, tomat, gurka, majs, purjolök, rödlök och rostade solroskärnor. Någon som känner igen sig? Bröd blir det inte heller så mkt av då jag helt enkelt har tröttnat, likaså med ris kom jag på.. Jag hoppas jag la tråden i rätt kategori, annars får ni byta :)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[Tassy]
1

Japp, jag gör samma sak och känner igen mig. Jag tror det är någon omställningsfas för kroppen bara. Jag har gjort detta förr och efter ett tag mådde jag betydligt bättre och hade överskottsenergi.

DesK
0

Jag tror att Tassy har rätt, det är nog omställningsbesvär. Jag som alltid ätit ungefär som du har beskrivit, känner istället när jag äter mycket potatis eller pasta precis samma effekt som du när du minskar ned på dessa produkter. Dessutom blir min mage synnerligen bullrig och gasig.

/Désirée