Mat för allergiker - ny kategori
Nu har vi öppnat en ny kategori - mat för allergiker!
Härligt! I vår familj har vi allergier mot mjölk, soja, jordnötter, nötter, mandel, rotfrukter, paprika, stenfrukter med mera, så jag tar tacksamt emot tips och idéer. Och delar med mig av mina erfarenheter såklart!
Oj. Det låter som att du har rejäla pussel att få ihop!
Kul. När jag var liten åt jag i princip bara kött, potatis och gurka, men nu nöjer jag mig att vara allergisk mot fisk, skaldjur, nötter och mandel.
Mvh // Johan

Det finns en familj i Hylte där barnen BARA kan äta älgkött och ris. Allt annat är de allergiska emot.
Jag läste om det, verkar otroligt jobbigt. Men verkade också som de trodde att en del skulle växa bort med åldern.
Ja i jämförelse med Hyltefamiljen är vi ju priviligierade. Mat som är en så stor härlig del av livet, och så får man bara tugga älgkött och ris varje dag. Blä!
Toppen med denna kategori.. Jag har en dotter som är glutenallergiker.. Underbart om vi kan diskutera det i detta forum.. tipsa varandra om ställen som ä duktiga på att servera glutenfritt i landet.. och kanske dela med sig av bra recept.. bröd recept speciellt. Får vi göra det här?
SirpaFingerroos - absolut! Det är bara att diskutera och tipsa på! :)
Hej.. finns de någon som har ett bra recept på glutenfria tekakor?
Jag tycker om att baka.. har varit inte orkat på de senaste och köpt bröd men det är så dyrt… 8kr för en tekaka

Illan
du e som mej då, vi kanske skulle slåoss ihop o laga mat 
Trollet85 ja jag behöver verkligen lite inspiration. Tycker jag går på tomgång nu…

jag vill gärna ha tips då jag är allergisk mot sojabönor, mandel kokos jordnötter nötter

glömde skriva att i frukt väg tål jag bara apelcin banan och klementin..