hjälp oss med maten!
Hej,
jag går på en liten byskola i 6:an och vi har en mycket dålig mat det är samma mat i nästa skola jag ska gå i och då vill jag förändra så att det blir bättre mat!
jo en kompis i skolan han gich och frågade minst 71 elever på våran skola och 10% tyckte att maten var god! 40% tyckte att maten var god ibland och 50% tyckte maten var dålig! Förut då gjorde dom maten själv nu så värmer dom maten och lägger upp den! dom vill ha meten så billig som dom kan.
så nu letar jag efter någon som kan hjälpa våran skola att få bättre mat!
Som kan komma och FÖRÄNDRA maten på skolan!
eller hjälpa oss hur vi ska göra!?
tack för mycket hjälp!
Skriv ett brev till kommunen, vad ni tycker om maten och hur ni vill att den ska förändras.
Skriv brevet direkt till kommunen, de har skyldighet att diarieföra allt som kommer in och ta hänsyn till det ni skriver.
Mat är viktigt, är den inte god, äter man den inte.
okej jag ska skriva ett brev till kommunen
Lycka till, skriv gärna sen vad ni får för svar och hur det går.
Helene
Jamie har ju varit i USA och försökt förbättra skolmaten.
Det kanske skulle vara idé att kontakta någon svensk tv-kock som hakar på Jamies skolmat-förbättringsserie? Kanske den "arga" kocken!?
Jag återkommer om den "arga" kockens namn. (Om ingen annan hinner före.) 
men ungefär vad kan jag skriva?
Skriv från hjärtat vad du tycker.
Kom gärna överens med andra vad ni tycker och var flera som skriver på.
Jättebra, det är viktigt att de som ska äta maten får vara med och bestämma om den. Lycka till och ge inte upp. Det är demokrati när man får vara med och bestämma.
ja !sa till pappa men han bara
''skriv inte till dom du trular bara till det…''
Om man inte säger något så får man i alla fall ha det som det är.
Mycket bra skrivet! Det går inte att få nån förändring om ingen säger något, så ge inte upp, kanske kan du göra en namninsamling också. Ett tips är att kontakta Camilla Sparring, hon har ju engagerat sig inom detta område .http://www.camillasmatuppror.se/
/Désirée
Förr var det väl lite så att man skulle inte klaga och inte ställa krav.
Men i dagens samhälle vill väl kommunen egentligen veta vad eleverna tycker, och det är positivt när det kommer synpunkter från medborgarna.
Hur ska de annars få reda på att saker inte står rätt till?
#4 Bert karlsson var ju bland annat med i ett program om den svenska skolmaten. Vart flera men minns inte vilka, däribland svenska kock(ar?) Det gick tyvärr inget vidare.
okej ;) ska v
vet iinte om jag ska kolla allas namn….?
#14 Du kan gå runt med papper och be folk skriva på om dom tycker maten är dålig.
det är de som Albin gör
Samlar han namn?
nej han frågar vad alla tycker om maten
Okey. Jag föreslår en namninsamling som ni kan skicka med.
okej ska säga det till albin..