Fläskkotlett, ugnsbakade körsbärstomater, ris och beasås blir det idag. Imorgon bjuder syrran och sambo på middag, blir rökt aborre med hemlig efterrätt och hemliga tillbehör. Drickat blir det vita vinet Relax imorgon och idag gammalt hederligt mineralvatten.
Med vänliga hälsningar
Chess
#1 Oh vad gott med rökt aborre!
Idag vare kalasmiddag! Jordnötkycklingspett, pepparbiffspett, BBQ Kycklingvingar, grillad fläskfiléspett, Vitlöksbröd, Klyftpotatis, sweetchili dip, tzatziki, fetaostdip, grönsallad, kebabkryddade ärtjärpar, parmesan och vitlöks bön biffar. Mycket uppskattat !
Idag blev det köttbullar och potatismos, kyckligngvarinant för familjen och polentavariant för mig. Trattkantarellgräddsås till och massa annat gott.
Jordgubbaspaj med glass till efterrätt.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
pizza idag.
Här blev det ostgratinerad löksoppa med ostiesar och Finn Crisp med ost på till och ostkaka gjord på keso med tinade bär till efterrätt. *Såg ni? Inga äpplen idag!* 
/Désirée
"Udda" biffar efter dagens "storkok" o stekt potatis.
MIddag ett: Rester från igår.
Middag två: Pasta och tomatsås med soyafärs och champinjoner
//Ida
i förrgår blev det karljohansoppa med smörstekta kantareller på macka, igår blev det risgrynsgröt och idag har jag ingen aning, förmodligen rester 
Ändring till #1,
Gårdagens middag blev regnbåge bakad i ugnen med ett täcke av philadelphia och riven ost. Som alternativ fanns rökt makrill kryddad med paprika och vitlök eller rökt regnbåge.
Till fisken en klassisk grönsallad och potatisgratäng samt baguette. Efterrätt blev daimtårta.
Supergott var det!
Det bästa var att jag inte behövde lyfta ett enda finger utan de skötte hela matlagningen… Lite omväxling mot hur det brukar vara 
Idag blir det indisk färsgryta med jasminris och tomat.
Med vänliga hälsningar
Chess
kyckling och pommes
Falafel, pommes och sallad.. Matpåsatan
//Ida
blir nog ugnsbakad lax med potatis och broccoli och kanske lite brysselkål också idag
Om inte så blir det bakpotatis med vita bönor i tomatsås och ost..
Pasta med tomatbaserad champinjon- och trattissås. Jättegott!
//Ida
Wok på nötkött och mycket grönsaker, ris till de som ville ha
/Désirée
Ikväll gör jag pig in a pot
Här blev det pad thai, hur gott som helst!
//Ida
Blomkålssoppa 
//Ida
Grönsakssoppa med stark spansk korv i, ostiesar och vin med ostbricka efteråt
/Désirée
Kokt rimmad oxbringa med rotmos för dom som ville och löksallad för mig :)
efter en kväll hos läkare så fick de bli pad thai 
resterna utav pad thaien
Nötfärsbiff med stekt ägg och rödlök.
Tacos
Så otroligt länge sedan!
#38 Vad blir det för kinamat? :)
Ikväll ska jag smörsteka lite skinka,champinjoner och lök.
Igår blev det husses köttbullar, lättkokta morötter och potatis, sås, sallad
/Désirée
Veg lasagne direkt ur frysdisken i matbutiken!
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
kycklingwrap
Min middag ändrades. Idag blev det pappas revbensgryta, som han hade lyckats med ovanligt bra. Väntar på receptet som han kallade hemligt ;)
Så imorgon blir det svamp o skinka.
Korvstroganoff och ris
Vet inte än, men just nu är jag lite sugen på pasta och färssås..
//Ida
Idag blir det pasta med ost- och skinksås, sallad
/Désirée
Står en köttfärslimpa gjord på lammfärs, och fylld med svamp, soltorkade tomater och fetaost i ugnen. Hoppas verkligen att den blir mer smakrik och inte så torr som den har en tendens att bli…
här blev det pizza idag.
Köttfärslimpan blev väldigt lyckad! Mums! Pojkvännen som vanligtvis är så kinkig åt upp varenda smula på tallriken, trots att han var så mätt att han mådde illa 
Idag blir det ettlitetalias köttfärslimpa med lök och morötter runt om och kokt potatis till den som vill ha det
Stort tack till ettlitetalias för jättetrevlig matinspiration 
/Désirée
#53 Varsågod, hoppas den blir god 
Här blir det antingen rester av limpan eller grillad kyckling och pommes ikväll
Här blev det rester, fiskgratäng med mos för familjen och bönbiffar med risotto för mig.
//Ida
resterna av pizzan
#54 Det var jättegott! 
/Désirée
Idag blev det rester, bönbiffar, potatisbullar, avokado, tomater och lite småfix
//Ida
idag har jag lust att servera sillben och potatisskal 
#61) Låter som något för husdjuret? 
//Ida
hehe 
kanske inte potatisskalet då, ska man servera det ska man väl typ ha gris elller så!
//Ida
rostbiffsmacka pa subway
Lammfärsjärpar på grönsaksbädd
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
Igår blev det skinkstek med morötter och lök runtom och persiljerotsgratäng eller potatisgratäng, sallad
Idag blir det mandelpanerad spättafilé med majonnässås, kokt potatis och kokt blomkål, sallad
/Désirée
Ja det får bli gårdagens middag! Grillade surdegsmackor.
Ena varianten innehöll lagrad gouda, gröna äpplen och karameliserad lök, den andra varianten var med chèvre, honung och ruccola och den tredje innehöll chèvre, äpple och soyastekt lök 
Det som tar tid är väl kanske att karamelisera löken, dryga timmen ungefär, men bra musik och ett glas rött till det!
#57, salladen ser så god ut, vad har du blandat den med?
#71) Tack!
Babyspenat, isberg, skalad gurka, tomater, riven morot, med dressing av olivolja, balsamvinäger, örtsalt och svartpeppar.
Brukar ha i avokado och majs också, men de var slut.
//Ida
idag är jag trött i knoppen, DesK, vad är en persiljerot? 
Persiljerot är just persiljerot
Påminner lite om palsternacka men jag tycker att persiljeroten är mycket godare
Alltså det finns bladpersilja som är slätbladig eller krusbladig och sen finns det rotpersilja, man äter alltså roten, men bladen är också ätliga. Finns i de flesta butiker, men har kortare säsong än exempelvis palsternacka.
/Désirée
Persiljerot är gott!
//Ida
aha, detta hade jag missat helt 
Idag ska jag äta karre med brysselkål och rödvinssås.
Pasta och färssås beställdes av dottern, jag gjorde och hon åt inte.
Jag tyckte dock att det var gott..
//Ida
Pommes frites och tacokryddad köttfärs med kebabsås och sallad, imorgon blir det långkok av något slag.
Med vänliga hälsningar
Chess
Pasta och köttfärsbiffar med filsås. Hade bland annat kokt jordärtskocka och min indi-krydda i biffarna.
Jag gissar att det kan ha varit hur jag stekte dem som gjorde att de blev så saftiga.
Idag blev det bakad potatis med gravlaxröra
Och nybakt bröd till det.
Idag borde jag äta soya, jordnötter, broccoli, mandel och torrjäst. Vad kan man göra med det? 
//Ida
*brainstormar*
Om man petar ner soya, jordnötter, broccoli (och lite mer, förståss) i någon sorts gryta som man äter brödpinnar (torrjästen) med flingsalt och exempelvis sesamfrön på. Så kan man efteråt, till kaffet, käka hembakta mandelflarn, typ, kanske!?
Idag köpte jag en bit biff, ska bli gott :)
Här blev det gräddig kycklinggryta med svamp, broccoli, blomkål och morötter + båtpotatis till den som ville ha det. Tyska julkakor och portvin till efterrätt.
/Désirée
Imorgon blir det stekt entrecôte, beasås, grönsallad, marinerad fetaost, ciabatta och för dem som vill steakhouse fries. Efterrätt limecheesecake med pepparkakstwist. Vitt vin till maten.
(skipade middagen idag)
Med vänliga hälsningar
Chess
#88 Vad är det för speciellt med Steakhouse fries?
#89 De är bredare och får man till dem så är de godare tycker jag än vanliga pommes
Krispiga utanpå och mjuka inuti.
Med vänliga hälsningar
Chess
Subwaymacka igen. Ingen lust att laga mat.
Igår blev det biff Stroganoff, surkålssallad och ostbricka med vin till efterrätt
Idag gör vi kebabtallrik
/Désirée
lasagne följt av resterna av gårdagens cheesecake
Med vänliga hälsningar
Chess
Kycklingsoppa och sen vårrullar
Tomtegröt
Stekt spätta!
#84, tack Dolfen!
Jag gjorde faktiskt så att jag gjorde jordnötsbiffar, svettade broccolin som tillbehör, och åt bröd med veganost (innehåller jäst båda två) Tofu fick jag in senare, två dagar i rad. Mandel går jag och småäter, tillsammans med jordnötter. Har även gjort alternativmjölk på råa jordnötter.
Idag blir det rester, ris och grönaskgryta.
I helgen gjorde jag fiskgratäng med saffranssås, till mig blev det samma fast med tofu och champinjoner i stället för fisk.
Till förrätt var det olivoljestekt surdegsbröd, bruscetta med tomater. och till efterrätt serverade jag kaffe, yoghurttårta, pepparkakor och knäck.
//Ida
Nu borjar den har traden bli lite lang, har ar den nya traden 
Medarbetare på matlust