Matlust iFokus

Matlust

Etikettutanför-ämnet
Läst 2707 ggr
[ngupa]
0

Marianns LCHF mat&bakblogg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Härmed inbjudes alla LCHF`are och andra nyfikna på LCHF att läsa min blogg.

Låta sig inspireras och kanske till och med våga prova att laga något av mina bakverk eller middagstips.

Om min blogg

Jag började leva LCHF, det vill säga ett lågkolhydratsliv 2008 och mår super med denna livsstil. För mig blev det inte så svårt med sockersug, det försvann omedelbart vid kostomläggningen, och vid familjehögtider så bakade jag som vanligt och gjorde bär och grädde till mig själv. När sedan även maken och dottern övergick till LCHF så blev det nödvändigt att hitta LCHF-alternativ till högtidsdagarna och helgfikat, så nu får all släkt och vänner lågkolhydratsbakat fikabröd. Jag hittade av en händelse kokosnötmjöl, köpte hem en påse och började experimentera. Det finns ännu inte många svenska recept med kokosnötmjöl, däremot några få amerikanska. Med utgångspunkt i dem har jag nu kommit fram till en mängd kanonfina recept på både bröd som går att rosta och också göra smörgåstårta av, och andra läckra bakverk. Jag ser det också som viktigt att visa att LCHF- mat inte ”simmar i fett”, utan smakar, ser och är fullständigt normal.

Varmt välkomna att både ställa frågor om recepten eller om LCHF, på bloggen eller här i denna tråd.

I denna tråd kommer jag då och då att göra ett inlägg om vad som händer på bloggen!

Jag finns givetvis också på facebook, bara att gå in och Gilla!
Marianns LCHF mat & bak

[ngupa]
0

Lite god mocca - råchokladglass kanske nu i sommarvärmen?

[ngupa]
0

jag har i helgen genomfört ett experiment med att testa blodsockret efter intag av sötningsmedlen sukrin, stevia och luo han guo.

Om någon är nyfiken på just detta helt ovetenskapliga experiment så kika här.

Sötningsmedel och blodsockerkurva

DesK
0

Mariann din blogg är jättetrevlig med många bra recept, som också passar för de som är glutenintolleranta och för den som äter vanlig blandkost är det ju enkelt att servera potatis, pasta eller ris till maten Glad

/Désirée

[ngupa]
0
[ngupa]
0

#3 Tack! Skrattande

DesK
0

Din Budapestrulle ser också jättegod ut Tungan ute

/Désirée

[ngupa]
0

Den var smaskig kan meddelas Oskyldig

dock tyckte sonen att den dög. Han är ju ett sockermonster så. Så duga är väl ett ok betyg från en sådan?

DesK
0

Mariann duger betyder i detta sammanhang jättebra och jättegott Flört

/Désirée

[ngupa]
0

Nu finns det mycket nytt och gott på bloggen igen.

Idag uppdaterades bloggen med vaniljsås och smulpaj a la LCHF.

Marianns LCHF Mat & bak
0

jag använder mig av min gamla tråd trots att jag numera använder mitt eget namn här på iFokus.Skrattande

men för de som vill äta gröt utan spannmål se hit! Cool

DesK
0

Bra! Glad Snygg bild och ett bra recept! Glad

/Désirée

Marianns LCHF Mat & bak
1

Äntligen får jag avslöja att min bakbok,

Baka med LCHF - klassiska bakverk till fika & fest utan socker och gluten

Utkommer 13/3- 2012

Skrattande

DesK
0

Stort Grattis! Det är många som får glädje av den här boken Glad

/Désirée