Matlust iFokus

Matlust

Etiketternötviltgris
Läst 1096 ggr
jonte1
0

DesK's bemärkelsedag/Familjen.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tja, det var redan igår du fyllde år. Din födelsedag var idag och firades med god mat och dryck,

8ggr utav 10 så tycker jag du åstakommer fullt acceptabla maträtter i köket för Familjen(driver med alla). Stor kram från mig.

Din far som har bott här i snart ett år säger att det var ett misstag att gifta sig på nytt med dåvarande hustrun 1981. Ni två kom aldrig överens. Det var ytterligare ett misstag när fadern köpte bed&breakfast i Cape Town på sin frus försäkringar om att hon hade gått bla på tysk hushållsskola. Han var ner varenda dag till affärena och köpte halvfabrikat till frukostgästerna säger han. Visst han tjänade pengar men.. Å sen kom han hit till dig.. Han såg vad man kan åstakomma med att bara inköpa råvaror å laga till själv. Han äter på resturang varje dag nuförtiden!! /din Far.

Döttrarna, -det är inte så lätt att svara upp när du eller Johan ber oss att laga mat en helgdag.

Samma sak gäller din bakning där du numera verkar få beröm utanför våran familj för bröd du ger bort. -Ja jag håller med dig att det är ingen ide du bakar därför det bara blir uppätet Skrattande

Dagens middag så hade du ansträngt dig för att tillaga oxfilen genomstekt till oss som inte gillar rosa. Ni andra åt tjockare bitar som var ordentligt rosa/röda innuti. Ett härligt vitlökssmör och en torr champagne med jordgubbar i och på fint porslin ocn silver bestick.

Bifogar en bild.

jonte1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efterrätten. din far slukade första portionen på cirka 30 sek. Därefter så ursäktade han sig att behöva uppsöka toaletten. Yngsta dottern la samma storlek igen när han kom tillbaka å det bara försvann. 1/4  av efterrätten var konsumerad varvid han förklarde sig nöjd Glad. Resturang???

Bifogar en bild.

DesK
0

Tack min käre Jonte! Kyss

/Désirée

[Tassy]
0

Hipp hipp, hurra!!! Glad

Vilket kalas ni hade!

MaMaMade
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nam nam! Glad

MonisN
0

Sådan mor, sådana döttrar! Dom gjorde verkligen en fin middag. *Imponerad*

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

DesK
0

Tack Tassy Kyss

Ja det var smaskigt Tungan ute

/Désirée