Matlust iFokus

Matlust

Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 1257 ggr
Anne
0

Vad är ert påsk-måste?

Har ni något särskilt som ni bara äter till påsk, och som ni absolut måste ha med varje år? Glad

Martin
0

Något jag bara äter till påsk?

Nej, det tror jag inte att jag kan komma på något. Skulle vara påskgodis då, som övriga tiden på året bara kallas godis. Skrattande

För mig är en påsk ingen påsk om det inte finns lax.

mvh Martin

mandymoo
0

Sill o ägg med kaviar

[Asta]
0

Vi är överhuvudtaget usla påskfirare. Skulle jag arrangera en påskmiddag hade jag förmodligen vilja ha med sill, men jag äter lika gärna helt vanlig mat.

TacoBelle
0

Nej inte något alls. Skulle va påskmust då fast det är ju samma som julmust.

AnneN
0

Brukar få ett påskägg med godis varje år trotts att man flyttat hemifrån men annars brukar det inte firas så mkt

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Sara
0

Påsk är en tråkig högtid om man varken är religiös eller har yngre barn i släkten.. Jag äter bara ett nästan identiskt julbord hos föräldrarna.

Sara

Karmatarerskanise
0

Sill, potatis, ägg och rom :)

isnornin
0

ägghalvor med räkor, det är smaskigt;))

MVH Isnornin

brianaand
0

Sill och potatis, ägghalvor med kaviar

clivia
0

gravlax! Men det äter jag iofs vid jul också, liksom sill. Men det är ett måste! Ikväll är det dags att grava lax och lägga in sill…

Något jag verkligen bara äter till påsk är såna där sockriga färgade dragéägg som är sega inuti. Mmmm så gott.

I år har jag total påsk-frenzy, vet inte vad det är med mig. Jag vill ha ägg och hönor och ris och fjädrar och massor massor med påskmat. Det är som den där låten "Mer jul" fast till påsk istället. Om ni förstår.

Pia
0

Ingenting är måste för mig:)

HannaM
0

Eijes egnengjorda gelehallon.. sååå goda, mamma brukar köpa det till mitt påskägg och dom är så läskigt dyra så det är bar adå jag äter dom.. mums

CBA
0

Inlagd sill och lax i alla former måste jag ha på bordet :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Dagmar
0

Mammas polska sill :-)

Real
0

ägghalvor med något gott på, köttbullar och rödbetssallad, och LAX med gravsås.. mumma!

kryddburken
0

Påskmust & ett stort påskägg fyllt med godis, en bra film,
en filt och någon att dela filten med…. *S*

Sandra76
0

Jag vill ha det traditionella påskbordet, men ägg…det måste bara åka ner ett par extra ägg. Jag gillar kokta ägg, men resten av familjen gör det inte. Så det blir nästan aldrig kokta ägg för min del, utom vid jul och påsk, midsommar…o kanske nån annan gång…

Christina
0

Märker att mitt påskbord är väldigt likt mitt julbord. Flera sillinläggningar och strömmingsinläggningar, kall skinka, div extralyx som löjrom och/eller annan kvaiar.

Vad som skiljer dem åt är de målade kokta äggen.

Martin
0

Kvällens bästa var den varmrökta laxen. Så otroligt god, längesedan jag fick så god lax.

mvh Martin

Titti
0

Det blir ingen Påsk utan Memma och gräddmjölk