PESTO! Pasta?
Jag åt en supergod sallad med pesto för några dagar sedan.. Vill gärna testa det hemma, men vad ska jag köpa för pesto? Någon god? Bra märke? Som någon testat?
Den senaste jag köpte var ej så god men den va rätt billig…
Vad ska jag köra på Grön eller Röd pesto och hur ska jag få in den i salladen?
Ska den va själv ihop med pastan först eller? Sedan blandas med salladen?
Eller finns det något annat som man kan ha ihop med pastan istället för pesto för att få mer smak på pastan?
Jag är galen i pastasallad och äter det ofta till jobbet
Vill gärna ha lite tips för att få till den bättre 
Tyvärr vet jag inte hur färdigköpt pesto smakar, men det finns kanske nån annan här som kan svara på den frågan
(Jag gör alltid pesto själv, snabbt och enkelt i matberedare eller mixer)
Grön pesto är gjord av basilika, parmesanost, pinjenötter eller mandel, vitlök och olivolja.
Röd pesto är gjord av soltorkade tomater istället för basilika i övrigt lika som ovan.
Bäst resultat får du om du blandar peston med den ännu varma pastan.
Tapenade är en röra med oliver, kapris, vitlök, sardeller och olivolja som kan användas till pasta och som pålägg på bröd, också denna bör blandas med varm pasta.
Vanlig vinaigrette är också gott på pastasallad.
I artikeln om pålägg och röror har jag samlat några röror som också kan användas till pasta, men dessa bör blandas med avsvalnad pasta 
/Désirée
Precis som Desk säger. Gör din egen, det är värt besväret. Smakskillnaden är mycket stor. Om du kan så använd så små basilikablad som möjligt.
Du har fått bra förslag av Desk vad man kan ha i pastan. Jag kör ibland med pesto och mozzarella. Eller om jag är riktigt lat så blir det pasta, olivolja och vitlök.

Gör din egen pesto! Annars tror jag det var zeta(?) som hade bra pesto.
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
Nu har jag lagt in ett pestorecept här 
/Désirée
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag brukar köra på ett märke som jag inte minns namnet på. haha. Annars smakar ICA's okej
Jag blandar i peston direkt i pastan.
Om du vill smaksätta pastasallad finns en tråd om det här tror jag. Jag brukar ha kryddor och typ gräddfil, eller balsamvinger, rödvinsvinäger, olja, salt och peppar. Alterntivt basilika till också.
tack för alla svar
en annan grej jag är galen i är sallden på ica.. inte själva salladen.. den e inge vidare..
Men det dom har PÅ pastan? är supergott? Vad är det för någe, hur får man till det någon som vet?

Läs på förpackningen eller fråga om det kommer från en typ chark.
Jag brukar köpa sån där mixpack med salladsdressing, typ grekisk och sedan blanda ner i pastasalladen eller använda mig av någon sorts pesto.
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
stod något om att den var örtmarinerad?
Tack DesK
suveränt!