Matlust iFokus

Matlust

Etiketteromsajtenifokus
Läst 2903 ggr
DesK
0

Tips - för allas trevnad

Här på Matlust har vi en trevlig stämning och god aktivitet, för att upprätthålla detta bör vi alla hjälpas åt att tänka på följande:

Matlust är den breda sajten om allt som har med mat att göra. Därför är det extra viktigt att vi här håller en god och trevlig ton mot varandra, även när vi tycker olika. Det är också viktigt att vi undviker otrevliga ord som äckligt, vidrigt, snuskigt och så vidare när vi talar om mat. Kom ihåg att det den ena tycker är gott tycker kanske den andra inte alls om - I de fallen duger det bra att skriva: "Jag tycker inte om det".
Vänligen visa hänsyn till våra medlemmar som är synskadade eller har läs- och skrivsvårigheter! Använd därför inga förkortningar utan skriv som du talar, undvik även upprepade tecken, skriv då hellre med exempelvis fet stil och när du vill visa att du tänker efter använd tankestreck så här - istället för upprepade punkter. Tänk också på att 3 punkter är jobbigare att läsa eller lyssna till än ett kommatecken. Egengjorda smilisar är ytterligare en sak vi bör undvika, använd istället de som finns längst till höger ovanför skrivfältet - Det är ju inte så kul att läsa eller lyssna till en text som då och då avbryts med till exempel "kolon-slut parentes" eller "cirkumflex cirkumflex".
Vi ser också gärna att du som skriver på Matlust har din personliga sajt aktiverad, detta ger dig också fördelen att du kan skicka privata meddelanden till andra medlemmar och själv ta emot privata meddelanden. Till sist vill jag säga att det är så roligt och inspirerande att läsa vad ni alla skriver här, så skriv på av hjärtans lust! Glad Det är alla vi tillsammans som är Matlust! Glad

/Désirée

[Tassy]
0

Tydligt och bra skrivet, DesK!

Detta är ett utav de allra trevligaste forumen som jag är medlem på, just på grund av den fina stämningen. Bra att du uppmuntrar till att behålla detta och fräshar upp minnet på oss "kackelmajor". Skrattande

Karmatarerskanise
0

Håller med Tassy Glad

Emaljoh4
0

Jag ska försöka sköta mig snällt! Cool

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[YlvaP]
0

Håller med övriga skrivare. Skrattande

storost
0

Bra skriven Désirée.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

DesK
0

För att det ska bli lite lättare att hitta ett recept så är det bra om vi skriver in ordet recept i rubriken. I mån av tid försöker jag fixa detta ifall någon glömmer det.

/Désirée