Ska ni göra nåt kul i helgen?
Idag blir det luuuugn kväll känner jag. Tänkte göra fläskfilé med ädelost och valnötter med stekta äpplen och bulgur till. Kanske ett glas vin också. Imorgon har vi inga planer - än - men på söndag tänkte vi spana in semifinalen på Barista Cup!

I kväll blir det en lugn kvälll hemma framför tv:n men köttfärspiroer och något gott att dricka.
Lördag så är jag bortbjuden på middag,
På söndag så blir det våfflor och sen ska jag gå och titta på Erik Segerstedt, Agnes Carlsson och Linda Bengtzing och ett lokalt storband med ungdomar, det ska bli en upplevelse..

Inga matplaner än, men det lutar väl åt pizza idag.
I morgon ska vi åka och bowla och titta på bio med våran äldsta så det lär nog bli nått käk i "mathörnan" i Kista Gallerian innan bion.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
min tillvaro har varit sjukt stressig ett par veckor så den här helgen ska jag bara ta det lugnt och försöka komma i kapp med hemmet som fått gro igen, mat som inte blivit lagad och en sambo som jag mött i dörren hela veckan. Puh. Ska ner på stan nu och shoppa lite och så handla med mig lite gott i matväg till sambon. Lax var länge sen t.ex. det kanske blir det?
I morgon ska jag baka en mjuk kaka för i morgon kväll ska jag på "knasterafton". Kommer en till byagården och spelar gamla skivor - stenkakor.
Och så ska jag kanske ta och göra något så knasigt som att tona håret. Karln min tycker att det är helt onödigt, han gillar tydligen mina gråa hårstrån (men det gör inte jag). Ska njuta av denna barnfria helg i alla fall.
På söndag ska jag på illerträff med knytkalas! Jättekul!
Tänkte sno ihop en pastasallad med kyckling.
Sara
Blir nog något med lax och pasta. Spenderbyxorna har använts flitigt denna månaden och nästan tomt på kontot och ett par dagar kvar till lön, och inte allt för mycket kul grejor hemma. Men lite kycklingfilé och lite lax har jag i frysen, och pasta i skafferiet. Så vi får se vad det blir… kanske handla hem lite creme fraiche, lök och kanske något annat och göra någon röra till det hela?
mvh Martin