Matlust iFokus

Matlust

Etiketterfärskorv
Läst 2738 ggr
Sara
1

Jättegod Tacopaj

Jag vill dela med mig av ett recept på en utsökt Tacopaj. Receptet är hittat nånstans på nätet men jag kommer inte ihåg var.

Deg:

4 deciliter mjöl2 teskedar bakpulver0,5 tesked salt50 gram margarin1,5 deciliter mjölk

Fyllning:

500 gram köttfärs 1 matsked olja 1 lök 1 påse tacokrydda 2 vitlöksklyftor 1 deciliter vatten 3 tomater 2 deciliter crème fraiche 4 matskedar majonnäs 2 deciliter riven ost

Så här gör du

1. Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda ihop mjukt margarin med torra ingredienser.

2. Häll i mjölken och rör ihop.

3. Tryck ut degen i en form med lite högre kanter. Förgrädda inte!

4. Skala och hacka löken.

5. Stek köttfärsen och löken. Pressa i vitlöken.

6. När köttfärsen är stekt tillsätter du tacokryddorna och vattnet.

7. Låt puttra tills vattnet nästan är borta.

8. Häll köttfärsen i pajskalet.

9. Hacka tomaterna och lägg ovanpå köttfärsen.

10. Blanda ihop crème fraichen, majonnäsen och den rivna osten och bred ut smeten över tomaterna.

11. Grädda i ugnen i 12-15 minuter tills ytan fått fin färg.

Sara

helenafena
1

Låter ungefär som mitt favorit-tacopajs-recept förutom att jag brukar ha i en halv burk hackad grön chili i röran uppepå. Testa!

Anne
0

Jag har aldrig provat tacopaj! Generad

AktieTrader
0

Då har du missat något Anne.

Jag satte ihop ett tacopajrecept för 6 år sedan från två olika recept jag hittat på nätet. Ett par av de som blev bjudna fick recepten på mejl senare. Och nu för något år sedan så fick jag ett tacopajrecept på mejl och det var mitt recept jag hade satt ihop med små förändringar Skrattande

Petter
0

Vi har ätit denna paj i kväll. Jättegod!

bubbelbubbel
0

Jag gör en tacopaj med köttfärs, tacokrydda, paprika i olika färger, en burk creme fraiche chili/paprika, och majs. Skrattande supergott Glad