Matlust iFokus

Matlust

Etiketter: menyermatsedlarmiddagstips
Läst 5194 ggr
Jenahbella
0

Vad äter ni till frukost?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

frukosten sägs ju vara dagens viktigaste mål. 
Vad äter ni till frukost? Glad

själv har ja idag verkligen lyxat till de.
har gjort grekiskt lantbröd å på de ligger de sallad skinka ost och gurka, lite flingor med mjölk till de, ett glas brämhults pressade äpplen och en stor kopp med te. :)  

i vanliga fall brukar de bli havregrymsgröt eller en macka med te :)

MaMaMade
0

Försöker få i mig ordentligt, oftast 1 kokt ägg + ½ pkt bacon + majjo o massor av te. Särskilt på mina jobbardagar då det dröjer länge till lunch då min brukare vill äta först kl13:30.

Nu har jag slarvat i några månader då det har varit mkt stressande händelser o nattsömnen har varit obefintlig. Man tappar matlusten när man inte är utsövd. Men det börjar ljusna!

Jenahbella
0

#1 åh bacon är jättegott till frukost! :) 
skönt at de börjar ljusna för dig :)

Karmatarerskanise
0

Brukar bli grekisk joghurt med honung och ett ägg.

Bergspuman
0

Ägg och bacon och majjo till frukost… jag tror jag går och pratar med urban. Tur att vi är olika! Förvånad

Jag brukar äta något av följande:

* Te och mackor

* Varm choklad och mackor

* Blåbärs- och banansmoothie med vaniljyoghurt

* Grön smoothie

* Någon gång om året när jag bor på hotell, äggröra med grönsaker, frukt och lite bacon.

Jag får magproblem och mår illa (sura uppstötningar, magkatarr, osv) av starkt kryddad mat, för stora mängder protein med höga halter animaliskt fett och av mat med mycket mättat fett.

Mina frukostar måste vara lättsmälta. Dessutom delar jag ofta upp dem i två: ena delen, en liten del, innan jag sticker till jobbet - andra delen när jag 1,5 timme senare kommit fram till jobbet. Dålig morgonaptit, något som varit så ända sedan jag var barn.

pyromanen
0

Äter två frukostar varje dag Cool.

första frukost kl ca 6.00 är alltid gröt med lingonsylt. Antingen havregrynsgröt med olika frön i eller rågmjölsgröt med lingonsylt. Dricker vatten.

Andra frukosten kl ca 9.00 är kaffe och smörgås, ägg med kaviar, inlagd sill, ibland rester från dan innan om det finns nån god bit kyckling eller dyl. Mår inte bra av för mycket kolhydrater så det blir hällre två ägg än två skivor bröd.

Är alltså en riktig frukostätare, och hotellfrukost är nåt jag uppskattar.  Minns fortfarande engång på tjänsteresa med en likasinnat kollega på Varbergs Stadshotell. Vi var uppe tidigt och mumsade en hotellfrukost, sen gick vi långpromenad vid havet och han sen med en omgång till i hotellfrukosten innan dagens möten frog igång Tungan ute

storost
0

Här blir det fram för allt kokta ägg och ost, sen fil med hemmagjord nött-musli.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

fridaas
0

JAg äter lite olika ibland är det:

- Te och rostat bröd med ost och gurka med salt på

_ Varm oboy och rostat bröd med ost, gurka med salt på

- Filmjölk med hemmagjord jordgubbssylt och havrekuddar

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Chestnut
0

Yoghurt är nästintill ett måste för mig!

Med vänliga hälsningar
Chess

Mosaik02
0

jag och min mage har lite olika åsikter om det här med frukost Tungan ute

jag vill och hade behövt äta en riktig frukost men det slutar alltid med svår diarrré illamående magont och så vidare

så det får bli lite lättsmält antingen laktosfri youghurt eller Proviva oftast så blir det Proviva för det gillar verkligen magen Skrattande

[Tassy]
0

Jag växlar mellan:

• havregrynsgröt
  • mannagrynsgröt
  • yoghurt + flingor
  • fil - sylt + hemgjord müssli
  • rostat bröd
  • hembakt bröd
  • knäckebröd + makrill

På vintern blir det gärna gröt, och övrigt på sommaren.

SaraC
0

Om jag inte jobbar blir det havregrynsgröt med kanel och hallonsylt eller äppelmos. Jobbar jag blir det mörkt bröd eller knäckebröd med ost eller skinka på. Ibland blir det kokt ägg och kanske lite kaviar till också.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

vinteralvan
0

Jag äter ägg, antingen kokt, stekt eller som äggröra.

Hustigern
0

Hemmagjord mysli, på sommaren med yoghurt och på vintern kokad till gröt med sylt/frysta bär/torkad frukt till förstafrukost

Te och smörgås till andrafrukost på jobbet

AlbaStiffler
0

Veckofrukost är en flaska naturdiets-shake i bilen. Behöver hålla kalorierna nere.

På helgen blir det lite lyxfrukost. Då och då scones med tex salami. Soyghurt (supersmask) o te/havremjölk/mjölk. Ibland frukt.

DesK
0

Mina favoritfrukostar är:

2 kokta hackade ägg blandade med lite hemgjord majonnaise, gurka, rättika, paprika och lufttorkad skinka
Keso blandad med lite yoghurt och örtkryddor och tillbehör som ovan
äggröra med bacon + någon grönskak
mitt surdegsbröd med massor av tysk leverpastej och estnisk surgurka i skivor

/Désirée

chapp
0

Just nu äter jag min hemmagjorda korv till frukost. Korven får steka länge på svag värme från kökspannan (vedeldad), sedan ett par stekta ägg till, vispade, med lite pumpabitar i. Man är väl kräsen! Gärna lite dill på också, det gör sitt till. Och kaffe från en presso. Mmmm…

Anders 50
0

Vanliga hemmadagar blir det kaffe + macka. Sedan kan det bli stekta ägg och bacon vid 10 tiden. + kaffe naturligtvis!

Dagar i skogen så blir det havregrynsgröt med blåbärssylt och leverpastej-mackor + kaffe. Bäst att ladda, för då vet man inte när nästa mål blir!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Chippers
0

Brukar bli lite olika, mackor,  knäckebröd, ägg ibland, gröt, yoghurt om det finns hemma, nyponsoppa.

På helgerna är jag onyttig och brukar fuska med glass eller choklad innan den riktiga frukosten, hehe :)