Sockerkaka i bakmaskin?
Har någon provat att baka ex.vis socker/äppelkaka i bakmaskinen?
Hittar drivor med recept på matbröd och programmet för Sweet och Cake finns - men inget recept på kaffebröd.

hej hjortronsylten själv har jag en bakmaskin, men tror inte det finns något recept på kaffebröd, tror inte det går att baka sådant i bakmaskinen, den är nu bara för matbröd, kram
Tror inte heller att det går att baka kaffebröd och liknande bröd i någon bakmaskin. Den typen av bakmaskin har nog inte uppfunnits än. Som drutten53 säger, så är den bättre för matbröd och liknande bröd 
Jodå, den bakmaskinen är uppfunnen - min.
Det gick alldeles utmärkt att baka en kanongod chokladkaka, experimenterade idag för fullt med mått och rätt konsistens.
Vi serverade kakan sen med en klick vispad grädde - supergott!
Min maskin har som sagt både Cake och Bake-program, har inte alla maskiner det?
På tur står banankaka, morotskaka, äppelkaka, päronkaka, kardemumma *glad*

Har maskin som både kan baka bröd, "vetebröd" samt mjuka kakor (såsom sockerkaka med mera) samt sylt. Sylten/marmeladen är jättesmidig om man inte gillar/orkar stå vid spisen och röra. Sockerkaka med mera har jag testat, men tycker att det tar alltför lång tid att det ska vara en vinst - det är ju så snabbt ihopaslängt på vanligt vis.
Vetebröd har jag bakat, men det blir ju slätt vetebröd - som en kubb.
Mandelkubb är supergott att baka - även glutenfritt.
Har även ett program som heter dough/deg och det kan ju vara smidigt om man blandar allt och sen försvinner en timme eller två. Sen är det klart för utbakning och har jäst tillräckligt. Det är ju mitt probelm när jag bakar - har inte tid att låta det jäsa tillräckligt.
Jag googlade lite på recept + bakmaskin och lyckades hitta en del lyckade saker. Lycka till med dina fortsatta bak.
Jag har program på min för vanligt bröd, liten kaka, sockerkaka och även marmelad. Jag har testat sockerkaka och det fungerar toppen. Men jag brukar ta bort knådaren när jag bakar vanligt bröd efter sista knådningen, lite svårare när man gör lösa smeter.
#3. Jag kan inte få receptet till din sockerkaka eller kör du vanligt recept som du anpassat själv?