Matlust iFokus

Matlust

Etikettrestauranger-kaf-er
Läst 1200 ggr
johan
0

Lunchwok i Stockholm?

Är det någon som kan tipsa om bra ställe för lunchwok i Stockholm City? Jag jobbar vid Hötorget och tycker mycket om Wok, men känner inte till några bra ställen.

Tyvärr tycker jag att Hot Wok i Kungshallarna har blivit riktigt dåliga.

Mvh // Johan

Mvh // Johan

Niklas
0

Det finns ett ställe bredvid Kulturhuset, till höger liksom bakom. Tyvärr vet jag inte vad det heter. Det sägs att det är bra. Jag har varit där, men jag är ju inte så road av wok.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

johan
0

Är det Wok House på Regeringsgatan du tänker på? Mittemot Gallerian?

Mvh // Johan

Niklas
0

Nej, det ligger nära Sergels Torg. Jag vet inte vad vägen heter. Du kommer förbi den om du går från Sergels Torg till Gustaf Adolfs torg via Brunkebergs torg.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

charlie
0

Bästa Woken i Stockholm måste bara ligga på Folkungagatan 110 ett litet hål i väggen men superb mat.

---

Staffan
0

Johan, har du testat nedanstående rätt på restaurang Lao Wai på Luntmakargatan?

Gong Bao Su RouPopulär sojakötträtt från Sichuan med torkad chilipeppar, vitlök, paprika, minimajs och rostade jordnötter i en kryddstark sås. (Chilipepparn rostas lätt i olja för att smaksätta rätten, de ska ej ätas.)

Personligen skulle jag nog utnämna den till det godaste som går att beställa här i Stockholm… :)

Mvh // Staffan

johan
0

Staffan: Kan man köpa lunch där också?

Mvh // Johan

Staffan
0

Ah, nej det går tyvärr inte… :(

Öppettider: tisdag-lördag 17.30-22.00
(köket stänger 21.00)

Zense på Kungstensgatan däremot, som jag vet att du har ätit på några gånger, har ju riktigt god lunchmat. En favorit där är Udon, lite tjockare japanska nudlar med kyckling och sockerärtor i en hyfsat stark sås. Det stället kan jag rekommendera varmt till alla som inte varit där.

Mvh // Staffan

Pelle F
0

ramen ki-mama på Birger Jarlsgatan!  Lite off iofs med tanke på läget i Sibirien, men riktigt bra.

precis
0

Den bästa jag vet ligger i Gävle, heter woki woki.

men för att stilla nödhunger så funkar den på centralstationen rätt okej också, öppet nästan dygnet runt.

Oskar
0

Ett ställe som är helt ok är det som ligger på Valhallavägen i höjd med Tessinparken snett mittemot Fältöversten. De har en wok som heter Red Devil (tror jag), den e mums.

Oskar