Vad gör jag med frukten?
Skulle piffa till kvällsfikat idag tänkte jag och köpte glass,meloner, physalis, blodgrape, några konstiga kottar och en jätteliten oval "apelsin".
De andra har jag provat men inte den lilla apelsinen. Tänkte prova en innan jag serverar barnen och tog av skalet. Direkt under skalet fanns fruktköttet fast inte i klyftor. Det var ganska surt och lite trådigt så det inte gick att bita av sådär direkt.
Vad i hela friden gör jag med denna lilla apelsin?
Hittade en kärna så den ska vi sätta i jord men resten då?
Ska den bara vara till fint eller ska man göra en socker lag att lägga dem i och i så fall i väntan på vad?
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
Susanne 

Haha! Vad kul att jag lyckades gissa rätt! Vad gjorde du med resten av frukten - åt som de var, i fruktsallad eller till glassen?
De där "kottliknande" sakerna känner jag igen och misstänker att jag provat, men jag minns inte vad de hette. Vet du eller någon annan? De ser ut som långa tallkottar med lite syrligt vitt innandöme, om jag inte har fel.
Jag har faktiskt inte gjort något med dem än
de ligger så fint där på bänken och väntar.He he, de där andra "kottarna" glömde vad de hette i samma sekund som jag vände dem ryggen.
Susanne 
Man kan göra en riktigt trevlig marmelad på tunt skivade kumquats också! :)

Mm! Det lät spännande med kumquatmarmelad, det kulle jag gärna testa på en skiva whiskycheddar…