Äta och laga mat i värmen
Är det någon mer än jag som inte riktigt har matlust när det är så här varmt?
Jag orkar i vart fall inte stå vid spisen, det blir så simpla grejer som möjligt.
Inne vid spisen är det i och för sig rätt skön temperatur för vi har kyla i hela huset
Här blir det mycket sallader och grillat och annat som går rätt fort att fixa 
/Désirée
För första gången i mitt liv har jag ingen som helst lust att laga mat. Vill bara sitta i min kalla dusch!

Vi orkar inte heller att laga varm mat. Här blir det sallader, grillat och sånt.
Vänliga hälsningar Stephan
Visst blir det enklare sommarmat mitt i värmen men det beror nog snarare på minskad matlust för min del än minskad matlagningslust.
/Maria
Ja,enkelt och inte så mycket, just nu mycket populärt härhemma med vattenmelon. Och rökt fisk, vi blir sugen på salta saker i värmen.
Kanske låta sig inspireras av spanska vanorna med tidig lunch innan det blir för varmt, ligga platt några timar på dagen om man har möjlighet och så "tapas"/småplock på kvällen.
här är det också snabbt och lätt som gäller. Aptiten åker bergochdalbana, ena sekunden vill jag inte ha något, och i nästa håller jag på att svälta ihjäl 

Jag vill inte heller stå vid spisen i denna värme så antingen blir det kallskuret och potatissallad eller så tillagar jag maten i ugnen, då slipper jag ju stå vid spisen eftersom det sköter sig ganska bra självt.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
En av dagarna gjorde vi "halvfärdig" sallad. Hackade upp grönsaker (gurka, lök, tomat, isbergssallad) i olika skålar, en skål med tärnad fetaost och en med pinjenötter samt sist en med skalade räkor.
Sen gjorde vi vår egen räksallad "per portion" utifrån vad vi kände för. Gott, lätt och friskt.
mvh Martin
Marnyman vilka fina bilder!
Vi gör ofta sallad som du beskriver, alltså varje sak i en egen skål för då kan var och en ta vad den vill ha.
/Désirée
#11 vi med! Eftersom vi tycker om olika saker. Den varianten är också praktiskt vid kalas där det finns både vegetarianer och inbitna köttätare på samma kalas.
Ja den varianten är också bra för allergiker med flera, då kan de helt enkelt hoppa över det de inte tål.
/Désirée