Ready, steady, cook - vecka 25
Många känner till BBC:s serie Ready, steady, cook. Så jag tänkte mig att starta en tråd med den typen av "lek".
Vinnaren från veckan innan lägger upp 5 eller 6 olika ingredienser och de andra lägger upp recept, där alla indredienser är med.
Sen vid slutet av veckan bedömmer den som har lagt upp tråden vilket recept h*n tycker är bäst, gärna med kommentar.
Som basingredienser finns redan i köket:
6 ägg
mjölk (komjölk, sojamjölk eller någon annan mjölk)
mjöl
salt
socker
olja
smör eller fett
vinäger
nudlar
ris
örter
kryddor
Vem blir först med att lägga upp ingredienser för kommande vecka?
Vänliga hälsningar Stephan
Jag vet inte riktigt om jag hänger med, men ska man alltså skriva 5-6st valfria ingredienser som de andra ska hitta på rätter av, sen efter en vecka så väljer någon annan nya ingredienser?

Ja, vid slutet av veckan väljer trådskaparen ut recept från en person, som h*n tycker mest om. Och sen lägger vinnaren upp 5-6 nya ingredienser i en ny tråd och de andra ska hitta på rätter av dessa.
Vänliga hälsningar Stephan
Här är några ingredienser som kan bli olika rätter
Fläskfilé
Bacon
Sallat
Tomater
Gurka
Paprika
Nu vill jag se några olika recept 
/Désirée
Jag improviserar, som jag oftast gör!
Jag skulle hacka paprikan och fräsa den i lite olja ihop med hackat bacon, och fylla tomaterna med samt ugnsgratinera dem, ihop med den ugnsstekta fläskfilén! Sallad och gurka till.
Fläskfilén skulle jag baconlinda, örtkrydda och grilla på kolgrill. Paprikan skulle jag tillaga i ugnen så den blir härligt söt och god med hjälp av en liten skvätt olja blandat med smör. Salladen skulle jag lägga i iskallt vatten så den blir frisk och knaprig. Till den skulle jag servera en vinägrett, och så gurkan och tomaten förstås.
Variant två:
Gröpa ur paprikan, koka ris, hacka tomat, bacon och lite till paprika. Sedan skulle jag krydda upp blandningen och fylla paprikorna och tillaga i ugnen med lite smör och olja, sedan servera detta till grillad fläskfilé och en fräsh sallad.
Tassy vinner förra veckans omgång och därmed får du lägga upp nya ingredienser och sedan utse denna veckas vinnare 
/Désirée