Matlust iFokus

Matlust

Etikettköksutrustning
Läst 4474 ggr
Loucar
0

Tekniska prylar i köket

Idag finns ju en uppsjö av olika tekniska prylar till köket, vilka finns hemma hos er och tycker ni att de är bra?

Själv har jag matberedare, mixer, elgrill, råsaftcentrifug, popcornmaskin, fritös, smörgåsgrill.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

[Tassy]
0

Här är det sladdlös stavmixer som gäller, men även elvisp, toastjärn, assistent och fritös finnes.

Bergspuman
0

Har bara en matberedare / mixer, men den använder jag mycket!

Maria
0

Matberedare, stavmixer, riskokare och i periodet kommer toastjärnet fram.

Det är de saker jag använder mest.

/Maria

kastanjen
0

kaffemaskin, stavmixer, våffeljärn, elvisp, elektrisk citruspress…

är väl ungefär vad jag har

Basset1
0

Här finns stavmixer, toastjärn,elvisp,fritös,elektriskpotatisskalare,elgrill vad man nu ska ha den till ,

Johan

Medarbetare på matlust

MonisN
0

Oj, det var nästan lättare att räkna upp den jag inte har! Jag är nog besatt av köksmaskiner och diverse prylar.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

kastanjen
0

javiss, elektrisk potatis skalare har jag också. Används i princip aldrig

MonisN
0

#7 DET har jag inteFlört

Loucar
0

Haha Monis du får köpa en imorrnFlört

Hälsningar

Louise

Basset1
0

potatisskalaren är den bästa elprylen jag har

Johan

Medarbetare på matlust

Karmatarerskanise
0

Elvisp, matberedare,smörgåsjärn, och kolsyremaskin

kastanjen
0

ja jisses vad prylar man har… jag har ju också en kolsyremaskin. Glad

Loucar
0

Kolsyremaskin står på min önskelista. Glad

Hälsningar

Louise

MonisN
0

En Soda Streamer är guld värd. Vansinnigt att köpa vatten på flaska. Jag använder min regelbundet, och sist räckte en patron á 69 kronor för ett helt år!

Maria
0

Jag föredrar kranvattenFlört

/Maria

MonisN
0

Fördelen med hemkört kolsyrevatten är att man kan reglera hur mycket kolsyra man vill haTungan ute

DesK
0

Jag säger som MonisN det är lättare att räkna upp vad jag inte har. Jag har en gammal kolsyremaskin från 70-talet som jag använder nästan dagligen. Här bär vi aldrig hem vatten, men jag vill gärna ha kolsyra i vattnet när jag dricker det  Tungan ute

Popcornmaskin och elektrisk potatisskalare har jag inte. Basset1 den där potatisskalaren funkar den för vinterpotatis också?

/Désirée

Karmatarerskanise
0

MonisN; hur ofta använde du den patronen?

Vi använder vår var dag, ibland flera gånger och den räcker kanske en månad!

Denna kommentar har tagits bort.
MonisN
0

Ingen popcornmaskin här heller. Vill varken ha det eller elektriskt potatisskalare.

Sheena
0

Köpte en äggkokare häromdan.. vilken uppfinning!!! Tungan ute Käkar ägg i tid o otid så den lär undelätta framöver..

Ni som har fritöser, vad använder ni dem till förutom ostgrejjer? (som iofs e fantastiskt gott, men vill ha fler användningsområden innan jag köper en)

[Tassy]
0

#21 Strips kanske? Tungan ute fritera räkor och kräftor är ju en smaskig variant. Kycklingnuggets, banan, ananas, bläckfisk, räkchips(?) osv.

Sheena
0

Räkchips?? menar du de där vita, platta, väldigt goda mojängerna men bruka få på thai-krogar? **hoppas* Vad är det i dom egentligen o hur gör man dom? Har undrat länge över detta..

Och det andra lät ju oxå gott förståss, mäker att jag nog har begränsat mitt fritös-tänkande lite Tungan ute

DesK
0

Förutom ovanstående använder vi gärna fritösen till att göra munkar i Tungan ute

Tänk bara på att den oljan som man friterar fisk och skaldjur i bara går att använda till fisk och skaldjur. Däremot går det bra att använda samma olja till kött, munkar och desserter. Friterade bananer är en gammal klassiker Glad

/Désirée

[Tassy]
0

#23 Japp, jag har för nig att de är friterade. Har dock inget recept dessvärre.

MartinO
0

Den bästa uppfinningen till köket är stavmixern. Vad lätt att mixa en soppa eller köttfärssås. Bakmaskinen används flitigt, men inte så mycket att baka i. Den används till att steka lök, göra sylt och pastasåser i.

Fritösen används till onyttiga rätter. Pommes, lökringar och chilicheese.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

DesK
0

Stavmixern var också toppen när jag hade småbarn Glad

Att steka lök och göra pastasås i bakmaskinen har jag aldrig hört talas om FörvånadMåste ju vara ursmart  Glad

Hur gör du chillicheese?

/Désirée

MartinO
0

Chilicheese gör jag av bollar av riven ost med chili eller paprika i. Doppa dem i frityrsmet och fritera.

Sajtvärd för Foto

Karmatarerskanise
0

MartinO; varför mixa köttfärsås?Glad

MartinO
0

#29 Om man inte vill ha klumpar i den, liknande den du köper på burk.

Sajtvärd för Foto

Karmatarerskanise
0

Aha Glad Själv gillar jag lite klumpar Glad

storost
0

V-hyvel den använder vi mycket. Sen stavmixern, handvispen och matberedaren.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

MartinO
0

V-hyvel? Är det en sådan där handdriven strimlare som bla biltema säljer numera. En sådan använder jag i husvagnen pga sin låga vikt.

Sajtvärd för Foto

storost
0

Nja, det är V-hyvel från Börner och har en annan knivställning - som en V. Det går enklare att skära med.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

DesK
0

Jag kom just på en sak som jag har haft i många år som alla mina gäster tycker är så smart Glad

Wrapmaster

Den finns säker på flera håll och de vanliga plastrullarna som man köper i livsmedelsbutik passar i den.

/Désirée

Tarja
0

Vi har smörgåsgrill, rost, matbredare, mixer, fritös, soda stream och säkert lite annat som jag inte kom ihåg i skrivande stund.

alexanderm
0

Vi har matberedare, stavmixer o våffeljärn, det kommer man långt med. Längtar efter en hushållsassistent för stora degar… Tungan ute

DesK
0

#37 Du kan läsa en del om assistenter i tråden Elektrolux Assistent inne på Matbröd Glad

/Désirée