Godaste vardags-salladen?
En sallad till måltiden är ju oftast ett måste, själv brukar jag mest använda mig av rårivna morötter, färska champinjoner, gurka och rädisor, kanske lite majs. På sistone har jag ätit så mycket goda sallader med rödkål i, måste nu provas hemma. Och rivna rödbetor är så gott och…
Ja vad skall man egentligen variera sig med? Har ni några enkla tips på bra "vardags-sallader"?
Mina sallader blir ofta väldigt gröna. Typ vanlig sallad eller kruksallad, gurka och purjolök. Till det har jag helst vinägrett med lite senap i.
Mvh // Johan

Olika sallads- och kålsorter är bra, och skott av olika sorter. Älskar solrosskott. Mmmm. Sedan gillar jag att blanda i oväntade frukter också. Lite tunna päronklyftor och rödlök. Eller sallad med rostbiff och syrliga små kumquats (men då blir det en hel måltid i sig själv.)

Jag brukar göra små skålar med olika grönsaker i varje också får var och en ta vad dom vill ha och till det har jag en bas sallad med vitkål och/eller rödkål och lite olja och vitvinsvinäger, salt och peppar.