Matlust iFokus

Matlust

Etikettutanför-ämnet
Läst 1352 ggr
giffan
0

Träff i Örebro för hörselskadade

Hoppas det går bra att lägga in denna inbjudan här (även om det är lite sent)

DÖVISAR!! Kom till Stortorget nu på fredag 12 mars kl 9.30!! Örebro blir Europas teckensråkiga huvudstad!! Vi måste visa politikerna att vi gillar detta! KOM DIT!!! (resten av dagen finnas vi i krämaren och vågshustorget om nån som är nyfiken på teckenspråk)

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

DesK
0

Tyvärr är det lite långt till Örebro för mig. Detta är annars ett toppentillfälle för alla oss med hörselskador  Glad

/Désirée

giffan
0

Tror att Örebro ligger ganska långt framme vad gäller hörselskadade, det är den uppfattningen jag har fått i alla fall.

~ Anneli ~ 

DesK
0

Möjligt jag har inte sett något liknande någon annanstans i alla fall

/Désirée

Bergspuman
0

Jag är visserligen hörselskadad, men kan icke ett ord teckenspråk, pratar bara. Så jag skulle bli den döva i sammanhanget ha ha. :-D

[Tassy]
0

#4 Då kan vi bilda klubb du och jag Cool

DesK
0

#4 och #5 eller så får vi gå en kurs alla tre tillsammans. Jag kan inte heller teckenspråk, tyvärr Obestämd

/Désirée

Bergspuman
0

Har nu i och för sig aldrig haft behov av teckenspråk heller. Gester använder man ju, men inte mer än andra.

giffan
0

#4 Det finns många som kan prata både med ord och tecken, så man blir inte alls "döv" av att vara på en sån träff. Möjligen att du kan komma ikontakt med teckenspråket och ta hjälp av det.

~ Anneli ~ 

[Sephrenia]
0

Här i Örebro har de lagt mycket pengar och tid på att hörselskadade ska få ta det i vardagen bland hörande, när jag är inne i centrala Örebro kan jag inte påminna mig om att jag gått en dag utan att se några som har konversationer över teckenspråk.
Vi har även ganska många hörande även som lär sig teckenspråk för att kunna tolka vid behov osv.

Själv är jag hörande med väldigt få kunskaper i teckenspråk dessvärre.