Pastasås på Stilton?
Har någon ett bra recept på en pastasås baserad på Stilton, det ska vara lite extra till typ hemgjord fylld pasta med hjortkött och trattkatareller.
mvh
Bertil
Åh, jag skulle nog göra en rätt enkel sås - Stilton smakar ju så fantastiskt mycket - genom att helt enkelt smälta smör, ost, och späda med lite mjölk eller grädde. Inget mjöl, helst. Och så nymald svartpeppar på.
Din pasta låter jättegod, men frågan är om inte risken är att en stilton-sås tar över lite väl mycket?
Tack för tips Anne!
Stilton tar inte över allt handlar ju om mängd 
- Mjöl använder jag aldrig, till och med Laga Lätt "går ihop sig" om man kokar lite längre.
Funderar på att ha lite nötter och enbär i samt en klick messmör vilket borde matcha det vilda.
Vid sidan om bordet kokta svartrötter o lite palsternacka balansera upp rotfruktssidan.
mvh
Bertil
#2 Vilken mästerkock! 
Låter jättegott det där.
Humm, enbär och stilton? Tja, kanske! Nötter passar säkert jättebra (valnötter, eller möjligen hasselnötter skulle nog jag välja.) Ser fram mot rapport - och bilder!
(Recept på pastafyllningen också, kanske?)
Blev mycket bra tog lite parfym i såsen (läs rosépeppar) och det är en bra brytning emot kantarell och det vilda.
Tack alla!
mvh
Bertil