Afternoon tea på Sheraton
Idag har vi provat ännu ett av Stockholms hak som numera serverar afternoon tea… Denna gång blev det Sheraton, för 110 kr fick man en ganska generös buffé att äta ifrån. Lite snålt tilltaget med teet möjligen…
Gurksnittarna var riktigt goda - fanns även lax - sconesen var lite torra, jag skulle önska jordgubbs och/eller hallonsylt framför blåbär och apelsinmarmelad till mitt cream tea och njae de små bakverken såg trevligare ut än de smakade. Lite torra, borde förmodligen ha stått under kupa.
Men det var rasande sköna fåtöljer och väldigt trevlig brasanordning att sitta och kura vid.
Helt ok. Serveras vardagar 15-17. Även om Vetekatten - gott och prisvärt - och Chaikhana - gott och lyxigt - enligt min/vår mening är bättre:)
Tack för trevligt sällskap, Anne!
Tack själv Pia! :) Det var himla mysigt - men hallå, var har du bilden på sötsakerna då?
Jag gillade verkligen stämningen, jättemysigt med djupa fåtöljer och brasa. Perfekt så här i smällkalla vintern. Men Chaikhana har bättre te, helt klart.
Berätta gärna mer om bakverken! Fanns det småkakor också?
Vänliga hälsningar
Niklas
Niklas - jajamensan, det fanns ett fat med småkakor, men vi testade inte. Bland bakverken fanns små biskvier som smakade lite apelsin, tarteletter med bärmousse och färska bär, morotskaka, chokladkaka, nån liten pajliknande sak med hjortronsylt och valnötter.. nåt mer, Pia?

Jovisst fanns det mer småkakor på fatet bredvid, men vi riktade bara in oss på bakelsesakerna. Just det, det har du ju skrivit…
Jag ska ladda ner bilderna, får se om det blir någon bra. Moussen i tarteletterna var väldigt god och frukten på.

Oh la la! Det där ska testas!
Mums!