Matlust iFokus

Matlust

Etiketter: omsajtenifokus
Läst 1072 ggr
Anne
0

Medarbetare här på Matlust

Den senaste veckan har vi blivit lite fler Medarbetare här inne på Matlust! Jag tänkte att det kunde vara trevligt med en liten presentation. Jag, Anne, är alltså Sajtvärd, och jag har fem glada Medarbetare som också kan hjälpa till att skriva artiklar, med mera.

Det är AndersE, Asta, Clivia, Illan och Pernilla - de får ta och presentera sig själva :)

Så vem är jag då? Ja, jag heter uppenbarligen Anne, och är en 30-årig stockholmska. Jag trivs bra i köket, och matlagning är ett av mina stora intressen. Andra är bl.a. kattuppfödning (brittiska korthår), fotografering, böcker, politik, smink m.m. Lite mer om mig finns att läsa på "Min Sida" som ni kommer till om ni klickar på mitt namn här till vänster, och där finns det även länkar till min matblogg och min katt-hemsida.

Om det är något mer ni vill veta så är det bara att fråga. :)

AndersE
0

Ooops!

Är jag Medarbetare!?!? Flört

Jag har skrivit en artikel om wok. Ägnar annars mest tid åt min sajt Proveniens i Fokus. Fast jag tittar oftast in här ett par gånger om dagen…

Anne
0

Anders, klart du är :)

[Asta]
0

Oki.Asta här. Asta är mitt cybernamn och jag reagerar på det så fort jag läser det. Har liksom blivit mitt andra jag.

Jag bor någonstans i södra halvan av Sverige. Jag brukar säga att jag är en projektmänniska. Har ett behov av att alltid ha ett nytt projekt på gång. Mat är bara ett av mina intressen. Jag gillar också att läsa böcker, hålla på med hantverk, pyssla med silversmide, försöka amatörprogrammera i datorn, fotografera m.m.
Jag har en hemsida som egentligen är lite för innehållsrik - skall se över det någon gång. Asta på vift.

För den som är intresserad av vad jag lagar och bakar så finns det på min receptsida.

Illan
0

Hej där! Illan är mitt cybernamn, i verkligheten heter jag nåt helt annat. Är Sajtvärd på Insidan typ några dagar till, sen släpper jag det ansvaret. Istället kastar jag mig in som Medarbetare här på Matlust. Hittills har jag inte gjort så stor nytta, men snart så!

Gift, två barn, jobbar deltid. Har inte så många hobbies utom påta i trädgården och laga mat. Älskar att prova nya rätter… så till den milda grad att maken försiktigt sagt att "kan vi inte äta samma rätt två gånger nån gång?"

Senast idag bakade jag en för mig ny kaka och ja vi kan väl konstatera att den blev inte riktigt som den skulle…

clivia
0

Hej hej!
Jag är en matbloggare som tack vare Anne fann Matlust där jag trivs utmärkt och där (nästan) alla mina matrelaterade problem strax finner sin lösning. Det ska bli kul att få vara med och bidra lite extra!
Jag kallar mig för Clivia men heter Kristina. Jag är snart 33 år och bor i Södertälje, är sedan en vecka arbetssökande informatör som drömmer om att få jobba med mat! Jag älskar att ställa till med middag, älskar att hjälpa andra med mat och älskar att svara på frågor. När jag inte lagar mat dansar jag folkdans, umgås med vänner, ägnar mig åt politik, läser och syr.

Jag har inte så mycket på "min" sida ännu så läs bloggen så länge: www.clivias.blogspot.com

Pernilla
0

Hejhej!

Jag heter Pernilla och startade Matlust i begynnelsen av iFokus.. då var vi sisådär fyra sajter här och det ekade ödsligt härinne…Lämnade efter ett tag över stafettpinnen till Anne, som gör ett utmärkt jobb!

Älskar att laga mat, mycket mat, och att skämma bort nära och kära med goda middagar. Tycker många kök är spännande men ska jag nämna två blir det allt det svenska (mormors abborre med potatismos!) och det italienska (risotto med tryffel!) som vinner.

Jobbar annars med pedagogiska spörsmål i stort och smått på en fantastiskt spännande gymnasieskola i Stockholm. Är sambo med Johan, en av männen bakom iFokus. Jag är trettio bast. Lyssnar på… nä nu börjar det kännas som Kamratposten! :)

//Pernilla

Martin
0

Tack till er alla, kul att läsa lite om er. Er sida fyller ett stort tomrum i min vardag, och många av mina frågor får sina svar här!

mvh Martin

TacoBelle
0

Vad många Medarbetare. Glad

Pernilla
0

#7 Ååååh vilken fin komplimang! Sockerbullar och mandelskorpor till dig!

//Pernilla

Ida
0

Jag tror ni fyller många tomrum. Jag gillar matlust för att det är så bra spridning på inläggen och så himla många välgjorda och läsvärda artiklar.

Ni har verkligen gjort ett bra jobb tjejer! :)

AndersE
0

Hrrrm… #10 - #2

SkrattandeFlörtKyss

Pernilla
0

Haha!Glad

Ida
0

#11 Uuuups, förlåt Anders!… Generad